Društvena mreža Fejsbuk i dalje je najtraženiji i najposećeniji sajt na internetu, kako u svetu, tako i u Srbiji. To je potvrdio i srpski internet pretraživač, Krstarica, koji tradicionalno saopštava najtraženije pojmove na internetu. Nakon Fejsbuka, sledi Gugl, zatim vesti i vremenska prognoza. Seks je ispao sa liste prvih 10 pojmova koji zanimaju internet korisnike u Srbiji i nalazi se tek na 12. mestu.
– Gladni ljudi ne mogu ni seksom da se bave – zaključuje kulturolog Ratko Božović, ocenjujući rezultate istraživanja. Ono što stanovnike Srbije zanima, naš sagovornik vidi kao veliku zbrku, koja je posledica društva u kojem živimo.
– Iako je na listi Krstarice dosta dnevnih novina, primat i dalje zauzima Fejsbuk. To pokazuje da tabloidi nemaju toliki informativni uticaj koji su imali do ovih godina i da se korisnici interneta sve više informišu putem društvenih mreža – kaže Božović. Društvo nam je, dodaje, u velikoj konfuziji, što pokazuje i spisak 20 najtraženijih pojmova. Među njima su i horoskop, sanovnik, loto i sajt Narodne banke Srbije.
– Iz te zbrke se ipak mogu izvući određeni zaključci. Tražimo odgovore, pa ako ne možemo da ih nađemo, tu su narodna verovanja i horoskop. Finansijske probleme može da reši dobitak na lotou, a većinu stanovnika Srbije brine kurs dinara, te stoga posećuju sajt NBS – zaključuje Božović.
Istraživački tim Krstarice ima svoje objašnjenje za listu najtraženijih pojmova.
– Fejsbuk je i dalje na prvom mestu. Utisak je da se ljudi sve ređe viđaju licem u lice, da je sličica na kompjuteru jedini međuljudski kontakt. Prvo mesto Fejsbuka udaljava nas jedne od drugih. To brine – navode u Krstarici. Za Gugl, koji sledi, kažu da potvrđuje činjenicu da smo više na kompjuteru nego u bibliotekama, da sve ređe istražujemo na stare načine i da je Gugl postao parametar saznanja i postojanja.
– Svi smo okrenuti ka vestima, tako da se sajtovi novina mnogo više posećuju nego prošle godine. Utisak je da vesti upravljaju nama, a ne obrnuto. Seks je sve potisnutiji na listi pojmova. Kao da se pretvorio u nešto što je više priča, a manje delo – kažu u Krstarici. Za horoskop i sanovnik, dodaju, vlada večito interesovanje, „kao da se sve više odvajamo od stvarnog života i želimo da verujemo u lepe priče“.
Za duže sadržaje nemamo vremena
– YouTube je deo svakodnevne aktivnosti – jedni drugima preporučujemo kratke sadržaje koje treba pogledati. Za duže sadržaje više niko nema vremena, a telefoni postaju prave male filmske sale, navode u Krstarici.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.