Obezbeđenje premijera Aleksandra Vučića izuzeto je iz sistema zaštite ličnosti slično kao što je to bila, iz drugih razloga, i zaštita ubijenog premijera Zorana Đinđića, tvrde za Danas izvori u bezbednosnim krugovima.

Usled ove izdvojenosti, smatraju sagovornici našeg lista, upravo je i došlo do udesa u petak kada je automobil „škoda superb“ naleteo na „audi“ iz Vučićeve pratnje u Crnotravskoj ulici u Beogradu i udario u prednji desni kraj tog vozila. „Škoda superb“ je u vlasništvu Uprave za zajedničke poslove Vlade Srbije, u kojoj je i vozač koji je bio za volanom zaposlen. Ne postoje nikakve indicije da ovaj događaj ima bilo kakvu pozadinu, ali pokazuje „usamljenost“ Vučićevog obezbeđenja.

Izvori Danasa navode da postoje ključni detalji koji se ne kose sa zvaničnom i odmah objavljenom verzijom događaja, ali koji ukazuju na pomenutu izdvojenost Vučićeve zaštite. Naime, Crnotravska ulica jeste bila pokrivena uobičajenim prisustvom policije, pošto su se tom trasom kretala i druga VIP vozila, zbog svečanosti u sedištu Bezbednosno-informativne agencije. Međutim, premijer insistira da se on i pratnja voze u dva auta koja nisu obeležena blinkerima – rotacionim svetlom, tako da na terenu nije odmah uočljivo da je reč o štićenoj ličnosti pod pratnjom. Podsetimo da je svojevremeno i premijer Zoran Đinđić tražio da vidljivi znaci zaštite budu što svedeniji, kako ne bi ometali saobraćaj i iritirali građane, kao i da u trenutku atentata njegova zaštita nije bila „uvedena“ u sistem, zbog promena u MUP-u i tadašnjem Resoru državne bezbednosti.

Slično, u sadašnjem slučaju, prema našim izvorima, Vučićeva pratnja najverovatnije nije najavila kretanje ka Banjici Dispečerskom centru Uprave za obezbeđenje ličnosti MUP Srbije. Iz ovog centra se policajcima na terenu najavljuje prolazak VIP kolone, tako da mogu da reaguju kada je reč o regulisanju saobraćaja, i signaliziraju vozačima da smanje brzinu. S obzirom da Vučića obezbeđuju pripadnici vojne jedinice „Kobre“, lanac komandovanja nije uvek predvidiv, dok je za pripadnike MUP-a koji rade na zaštiti ličnosti to obavezna procedura. Uviđaj na licu mesta su, tvrde mediji, izvršili pripadnici Vojne policije, koja vodi i sopstvenu istragu, što je još jedan znak izuzetosti Vučićevog obezbeđenja iz sistema MUP-a.

Prema informacijama iz bliskog Vučićevog okruženja, u vreme dok je bio prvi potpredsednik Vlade, u njegovoj zaštiti učestvovali su i pripadnici BIA. Odnosno, postojale su situacije kada su pripadnici Agencije pomagali „Kobrama“ u ovom poslu u neposrednoj Vučićevoj ličnoj zaštiti, što je takođe van sistema Ministarstva unutrašnjih poslova, pošto je BIA podređena direktno Vladi, a ne ministru policije. U bezbednosnim krugovima smatralo se da bi razlog tog izuzimanja mogla da bude doza nepoverenja prema MUP-u, na čijem čelu je bio lider socijalista Ivica Dačić. Međutim, to da Vojska čuva premijera nije promenjeno ni nakon što je MUP preuzeo naprednjak Nebojša Stefanović i izvršena smena gotovo svih dotadašnjih rukovodilaca policijskih uprava.

Podsetimo i da su bivšeg predsednika, sada lidera opozicione SDP Borisa Tadića, takođe obezbeđivale „Kobre“, kao i da je to i sada tako usled diskrecione procene MUP-a o ugroženosti. Ove procene revidirane su letos, i pojedinim ličnostima je ukinuta zaštita.

Alko-test

Vozaču „škode“ koji je udario auto u Vučićevoj pratnji urađen je alko-test i uzeta krv na analizu, a dao je i izjavu nadležnim organima. Istraga o ovoj nesreći je u toku, proveravaju se sve okolnosti, navodi list Informer pozivajući se na izvor u MUP-u.

Neprilagođena brzina

„Dobro sam. Auto je naleteo na našu kolonu i pričinjena je manja materijalna šteta“, rekao je premijer Vučić medijima u subotu. „Škoda superb“ izlazila je iz ulice koja vodi do ulaska u Hitnu pomoć VMA, a automobil premijera išao je Crnotravskom ulicom u smeru ka Banjici. Kako se „škoda“ nije zaustavila pri ulasku u raskrsnicu i kretala neprilagođenom brzinom od 50 kilometara na sat, došlo je do sudara.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari