U poslovodstvu Grupe Zastava vozila potvrđuju pisanje Danasa da bi predstavnici ruskog GAZ-a, tokom ovog meseca, a na osnovu dogovora na nedavnom BG Car Show 05, na Beogradskom sajmu, trebalo da posete Kragujevac, kako bi se upoznali sa mogućnostima eventualne zajedničke proizvodnje teretnih i komercijalnih vozila sa Zastavinom fabrikom kamiona.

p { text-indent: 2.5cm; margin-bottom: 0.25cm; direction: ltr; color: rgb(0, 0, 0); line-height: 120%; }p.western { font-family: „Arial“,sans-serif; font-size: 12pt; }p.cjk { font-family: „Times New Roman“,serif; font-size: 12pt; }p.ctl { font-family: „Arial“,sans-serif; font-size: 10pt; }

Podsetimo, Zastava i GAZ su, krajem prošle godine započeli razgovore o saradnji i eventualnoj zajedničkoj proizvodnji najnovijeg GAZ-ovog komercijalnog vozila – „Gazela next“. Rusi su, prema informaciji iz GAZ-a, zainteresovani za saradnju sa Zastavom najviše zbog toga što bi „preko Srbije mogli da krenu u osvajanje evropskih tržišta“.

Čelnici Zastave ističu, međutim, da ni vodeće kineske kompanije za proizvodnju teretnih i terenskih vozila, privatna Huang hai i državna JAK motors, sa kojima Grupa Zastava vozila ima potpisane memorandum o strateškom partnerstvu, nisu u potpunosti odustali od namere da u Kragujevcu, sa Zastavom kamioni, formiraju zajedničko preduzeće.

Uslov za partnerski odnos i kod Rusa i kod Kineza, tvrde u Grupi zastava vozila, da Vlada Srbije usvoji zaključak o izdvajanju dela fabrike kamiona koji nije opterećen dugovima, i kojem bi, u skladu sa već postojećom odlukom Vlade i Ministarstva odbrane, u dogledno vreme počela proizvodnja lakih vojnih neborbenih kamiona, ali i komercijalnih vozila.

Nova republička vlada bi nakon izbora trebalo da od izdvojenog, zdravog dela fabrike formira državno preduzeće za proizvodnju vojnih neborbenih i komercijalnih vozila, koje bi odmah potom bilo privatizovano kroz strateško partnerstvo sa GAZ-om ili jednom od kineskih kompanija. Potraživanja poverilaca među kojima nisu zanemarljiva stavka neisplaćene zarade radnicima, preuzela bi država.

U Zastavi ističu da su upravo zbog mogućnosti opstanaka „zdravog dela“ dela Zastave kamiona, ali i Zastave Inpro i Zastave specijalni automobili u Somboru, uspeli da kod nadležnih izdejstvuju da u Grupi Zastava vozila još početkom godine, kako je najavljivano iz Ministarstva privrede, ne bude pokrenut stečajni postupak, iako joj je ukinuta zaštita od poverilaca.

Inpro se nada Triganu

Najveće šanse za opstanak ipak ima Zastava Inpro, čiju će proizvodnju automobilskih prikolica, sa oko 200 od ukupno 340 zaposlenih, gotovo izvesno da preuzme dugogodišnji partner, francuski Trigano. Samo u prvom ovogodišnjem kvartalu Inpro je Triganu isporučio prikolice vredne 2,2 miliona evra.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari