Nakon višemesečnog ignorisanja apela Sindikata i zaposlenih u Zastavi INPRO vezanih za rešavanje statusa tog preduzeća, nadležnima u Srbiji upravo se obratio generalni direktor francuske kompanije Trigano Mišel Freš, koji je od premijera Aleksandra Vučića, saznaje naš list, zatražio da Vlada napokon stvori uslove za privatizaciju INPRO-a, kako bi Francuzi mogli da preuzmu tu fabriku i u Kragujevcu nastave proizvodnju automobilskih prikolica za svetska tržišta.
P { margin-bottom: 0.21cm; }
Zastava INPRO posluje u okviru Grupe Zastava vozila kojoj je, uprkos činjenici da je među 17 srpskih fabrika od strateškog značaja za domaću privredu, zaštita od potraživanja poverilaca ukinuta još krajem prošle godine, ali u kojoj stečajni postupak još nije pokrenut. Otuda su Grupa Zastava i njena ključna preduzeća: Zastava kamioni, Zastava specijalni automobili u Somboru, te Zastava INPRO već mesecima u nedefinisanom statusu.
Za razliku od Zastave kamiona u kojoj već odavno nema nikakve proizvodnje i gde poverioci takvo stanje koriste za naplatu svojih potraživanja bagatelnom rasprodajom imovine „kamiondžija“, Zastava INPRO radi „punom parom“, uglavnom za izvoz, odnosno za Trigano, sa kojim više nego uspešno sarađuje već 12 godina, i kojoj isporučuje kompletne, ali i automobilske prikolice u rasklopljenom stanju, koje se, potom, sklapaju u Triganoovim pogonima u Lavalu. Od početka godine do ovih dana, kragujevačka fabrika je francuskom partneru isporučila prikolice u vrednosti od oko 2,5 miliona evra.
Francuzi ne samo da žele da nastave tu saradnju, nego već duže najavljuju preuzimanje INPRO-a i oko 200 radnika te fabrike, angažovanih u proizvodnji prikolica. Nevolja je, međutim, što je INPRO i dalje u nedefinisanom statusu, koji će, najverovatnije, biti rešen krajem meseca. To, međutim, ne znači da će INPRO biti spreman za privatizaciju.
Jer, to preduzeće, od Fijatovog preuzimanja imovine u nekadašnjoj Fabrici automobila početkom 2010, posluje u iznajmljenom pogonu Zastave oružja. Vlada Srbije je lane usvojila zaključak kojim se taj pogon daje u vlasništvo INPRO-u, dok je trebalo da oružari, na ime ustupanja te nekretnine, dobiju tri miliona evra za kupovinu savremene opreme i izgradnju nove hale. Taj zaključak Vlade do sada nije realizovan, te INPRO i dalje nema svoj proizvodno-poslovni prostor.
Triganou, međutim, ni to ne smeta, već traži da u Kragujevcu kupi prazan poslovni prostor u kojim bi nastavio proizvodnju priključnih vozila. Francuzi već duže „merkaju“ nekadašnju Fabriku krupnih lanaca firme Metal sistemi u kojoj je, u avgustu prošle godine, proglašen bankrot, ali čija imovina još uvek, koliko je poznato, nije procenjena, niti se zna da li će se Metal sistemi prodavati kao pravno lice ili u delovima.
Da li će domaća privreda, ukoliko država i njene institucije nastave da se indolentno ponašaju, ostati bez još jednog proizvodnog programa, deviznih prihoda i nekoliko stotina radnih mesta u Kragujevcu.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.