Nova tura od skoro 200 putnika danas je ostala bez godišnjeg odmora jer Ministarstvo saobraćaja nije izdalo dozvolu za letove egipatskim čarter prevoznicima Nesma i Fribird. Ministarstvo nije dalo dozvolu ni turskom prevozniku Korendon, zbog čega će, ako hitno ne dođe do pomaka, bez letovanja ostati i stotine srpskih građana koji imaju zakazano putovanje 26. maja. S obzirom da je turska strana samostalno izašla u susret našoj, i Er Srbiji dozvolila čarter letove sa njihovih aerodroma, ignorantsko postupanje Ministarstva saobraćaja ne može se objasniti drugačije nego kao potpuno odsustvo osećaja odgovornosti prema sopstvenim građanima.

„Objašnjenje“ resornog pomoćnika ministra za vazdušni saobraćaj Zorana Ilića da odbijanjem da izda dozvole stranim prevoznicima štiti interese nacionalnog avioprevoznika teško je logički prihvatiti. Em što je „nacionalni avioprevoznik“ tek dopola naš, a odatle arapski, em što i taj prevoznik sada ima pravo na čarter saobraćaj iz Turske, pa više nema šta da „štiti“.
eđutim, Ministarstvo ima i drugi argument – da je „tržište poremećeno“ jer domaće turističke agencije ove godine koriste znatno više stranih čarter kompanija, umesto da koriste srpske (to jest Er Srbiju), kao što je do sada bio slučaj. Ovaj argument predstavlja neprikriveni protekcionizam u svom najpogubnijem obliku. To je princip po kojem bi trebalo zabraniti lou-kost kompanijama da lete iz Srbije da bi putnici morali da kupuju skupe karte u Er Srbiji. To je princip po kojem bi trebalo zabraniti „milku“ da bi svi kupovali „štark“. Ili „mini moris“ zarad „fijata 500L“.
Naravno, ni Štarku ni Fijatu ne pada na pamet da traže ovakvu protekciju države, već se na tržištu bore kvalitetom i cenom. Isto mora i Er Srbija.
Prva obaveza Ministarstva saobraćaja je da svojim građanima obezbedi što jeftiniji saobraćaj uz poštovanje svih bezbednosnih standarda, a ne da puni kofere poludržavnih firmi, izbijanjem novca iz džepova tih istih građana kojima treba da služi. Komunistički mentalitet argumentacije Ministarstva saobraćaja jasno pokazuje da Srbiji predstoji dug put do tačke razumevanja slobodne ekonomije kojoj teži.
Ipak, teško je naći opravdanje za postupanje Ministarstva koje, ne dajući ni pozitivno ni negativno mišljenje na zahtev za dobijanje dozvole za let, ostavlja hiljade putnika bez letovanja. Jer, u privatnim firmama radnici ne mogu da pomeraju godišnji odmor kako god žele, niti mogu da sa srpskim standardom u poslednjem trenutku menjaju turističke aranžmane.
U Argus tursu, jednoj od agencija pogođenih ovakvim ponašanjem Ministarstva, kažu da su putnici u neugodnoj situaciji, uprkos tome što mogu i da uzmu novac nazad i da promene termin putovanja.
– Lebdimo u vazduhu, jer nema konačnog odgovora nadležnih, tako da ne možemo ništa da učinimo, osim da čekamo. Dok se naše vlasti ne izjasne, mi smo u fazi iščekivanja. To je najproblematičnije – kažu u Argus tursu, čiji putnici danas nisu odleteli u Hurgadu.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari