Odluku o davanju Aerodroma „“Nikola Tesla““ u zakup hitno treba suspendovati dok se sveobuhvatnom analizom ne procene sve činjenice s obzirom na to da je reč o objektu od posebnog nacionalnog interesa.
Svesni da je Aerodrom „“Nikola Tesla““ ključan za državu i jedan od generatora privrede i društva, mi iz Udruženih sindikata Srbije Sloga i Sindikata Sloga Aerodroma „Nikola Tesla“ uputili smo pismo državnom vrhu Srbije, premijeru Ivici Dačiću, prvom potpredsedniku Aleksandru Vučiću i ministru finansija i privrede Mlađanu Dinkiću, u kome smo upozorili da naše preduzeće nije spremno za takve poslovne aranžmane, izdavanje ili najam i prodaju – kaže u razgovoru za Danas Predrag Adamov, predsednik Sindikata Sloga Aerodroma „“Nikola Tesla““.
Prema njegovim rečima, Aerodromu je potreban bar jedan srednjoročni period od minimum pet godina za završetak započetih radova i izgradnju neophodne infrastrukture, kao što je produženje platforme C, sanacija terminala kako bi se izbeglo mešanje putnika u odlasku i dolasku, rekonstrukcija robno-skladišnog magacina…
– Naše preduzeće je dospelo u sam vrh avio-saobraćaja, međutim, vesti o merama o daljem poslovanju Aerodroma koje su dogovorili predstavnici Vlade potpuno su ih deprimirale i destimulisale. Aerodrom „Nikola Tesla“ je jedini koji u Srbiji poseduje opremu za precizno sletanje i poletanje, spasilačko vatrogasnu kategoriju 7, kao i kategoriju 3b za sletanje i poletanje u uslovima smanjene vidljivosti. To je jedini naš aerodrom koji može da saobraća i posluje 24 sata dnevno, 365 dana u godini, pa se nameće zaključak da bi davanje u zakup bilo posledica ishitrene i pogrešne odluke – kaže Adamov i dodaje da se i problem nenaplaćenih prihoda lakše rešava ako je država većinski vlasnik.
Savetnik za privatizaciju Branko Pavlović slaže se sa stavom sindikalaca iz Sloge da davanje u zakup Aerodroma „Nikola Tesla“ ne bi bio dobar potez.
– Ministar Dinkić se, gurajući tu ideju, suočava sa sopstvenim neznanjem. On pravi iste greške kao i ranije, i rupe koje postoje u budžetu pokušava da „zakrpi“ privatizacijom državne imovine. Pokazalo se da takva praksa nije dala rezultate, i kada se to uzme u obzir, nameće se logičan zaključak da Aerodrom ne treba davati u zakup. Normalno je da mi u Srbiji nemamo tehničko znanje da proizvodimo televizore i da nam u toj oblasti treba strani partner. Međutim, aerodrom predstavlja prirodan monopol kojim sami možemo da upravljamo, nije nam potrebno nikakvo strano znanje ili iskustvo za tako nešto – ističe Pavlović.
Za konkurenciju baš zgodno
Velika konkurencija u regionu jedan je od razloga za preispitivanje odluke o iznajmljivanju Aerodroma, smatra Predrag Avramov. On objašnjava da su u vazduhoplovnoj industriji poznati slučajevi uzimanja u zakup pa čak i prodaje aerodroma. Oni bi se ubrzo zapustili dok se saobraćaj i infrastruktura razvijala na pistama iz okruženja. Jedan od takvih primera je aerodrom u Bratislavi, navodi Avramov.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.