PTT Srbija trenutno radi analizu o tome kako bi ovo preduzeće moglo da pomogne finansiranju javnih servisa kroz njihovu mrežu kablovske televizije i interneta. Cilj nam je da u naredne četiri godine broj korisnika kablovske televizije i interneta poraste sa 130.000 na više od 500.000 domaćinstava i onda bismo mogli da izdvajamo deo sredstava za finansiranje RTS i RTV, koji bi mogli onda da se „skinu“ sa državnog budžeta, rekao je juče Mihailo Jovanović, direktor direkcije za IT i elektronske komunikacije PTT Srbija.
Na konferenciji Danas konferens centra „Kablovski programi i tržište oglašavanja u Srbiji“, govoreći o trendovima kablovske televizije u Srbiji, Predrag Lozović iz agencije Nielsen Audience Measurement Serbia izneo je podatke prema kojima postoji tendencija rasta domaćinstava koja imaju kablovsku televiziju, IPTV ili neku drugu platformu koja omogućava veći broj TV kanala. On je dodao da je ove godine taj broj dostigao 60 odsto, dok je prošle godine bio izjednačen broj domaćinstava sa kablovskom i zemaljskom televizijom.
„Najveći broj korisnika televizije sa većim brojem kanala je u Beogradu – 87 odsto, potom sledi severna Vojvodina sa 66 odsto, pa centralna Srbija sa 60 odsto domaćinstava“, naveo je Lozović. On je dodao i da gledanost nacionalnih TV stanica u Srbiji opada od 2010, tako da ove godine, prema podacima za period od januara do aprila, one učestvuju u gledanosti sa više od 75 odsto.
„S druge strane, u kablovskom sistemu nacionalne stanice imaju udeo u gledanosti od 62 odsto, dok preostali prostor ostaje i za kanale koji se emituju samo u kablovskom sistemu. Ipak, u ukupnoj gledanosti kablovski programi čine za sada 13 odsto udela, ali sa konstantnim trendom rasta“, objasnio je Lozović.
Prema rezultatima merenja agencije Nielsen, TV Pink je ove godine prvi put posle mnogo godina prestigao prvi kanal RTS po gledanosti, dok je na trećem mestu Prva televizija. Od kablovskih programa najgledaniji je Pink 2, potom dečiji kanali Ultra i Minimaks, pa Diskaveri, Sportklub i Eurosport. „U aprilu su najgledaniji bili filmsko-serijski kanali, iza kojih slede dečiji, dokumentarni, pa sportski programi. Nijedan od kablovskih kanala, međutim, nije dominantan po gledanosti“, ukazao je Lozović.
Savetnik u Ministarstvu kulture i informisanja Aleksandar Gajović ukazao je da u javnosti postoji zabluda da građani koji imaju kablovsku televiziju „plaćaju dve pretplate“. Prema njegovim rečima, kablovskim operatorima se plaća „dovođenje usluga do svakog potrošača“, dok je pretplata za javni servis „obaveza koja postoji u svim evropskim zemljama“.
„Kablovski operatori su nama građanima učinili uslugu – ne moramo da se penjemo na krov i nameštamo antenu, imamo dobar signal i brz internet“, naglasio je Gajović, koji je dodao da je u Srbiji zabranjeno da kablovski operatori pokreću svoje televizije.
Direktorka prodaje oglasa „Fox International Channels Serbia“ Nataša Mitić iznela je podatak da je Srbija u vrhu među evropskim zemljama po tome kolika je gledanost televizije, po čemu je jedino Rumunija u regionu ispred nas. Ona je dodala da ova medijska kuća u Srbiji ima trenutno deset kanala, kao i da odnedavno na šest prodaju reklamni prostor.
Direktor SOS kanala Dragiša Kovačević na konferenciji Danas konferens centra javno je postavio pitanje kako je Telekom mogao da otkupi sportske kanale „Arena“, kada je zakonom zabranjeno javnim preduzećima da budu vlasnici medija.
Nove usluge Pošte
Mihailo Jovanović je predstavio novi projekat PTT Srbija „PoštaNet“, u okviru kojeg su integrisani kablovska televizija i internet, odnosno KDS i PTT Net, koji je već u ponudi od 1. juna. Jovanović je najavio i da će od septembra građani moći da se prijave za ovu uslugu na svim šalterima Pošte, kao i da do kraja godine traje promocija u okviru koje priključenje na mrežu košta jedan dinar.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.