Kompanija Telenor predstavila je juče uslugu „PlatiMo“ koja korisnicima omogućava da plaćaju račune mobilnim telefonom. Odlaskom u poslovnicu Telenora svaki postpejd korisnik može da preuzme novu SIM karticu sa istim brojem telefona, koja je povezana sa njegovim računom u banci. Pri plaćanju računa, korisnik umesto gotovine ili platne kartice daje broj telefona nakon čega na ekranu dobija obaveštenje koliki iznos bi trebalo da plati i račun i naziv prodavca.

 Dovoljno je da klikne na OK i, ukoliko je sve u redu, za par sekundi dobija novo obaveštenje da je transakcija uspešno završena. Novac se „skida“ sa njegovog računa u banci, a ne sa računa mobilnog telefona.

Za sada je ova opcija omogućena starim i novim postpejd korisnicima Telenora koji imaju račune u Komercijalnoj, Rajfajzen, Erste i Kredi agrikol banci, ali u kompaniji očekuju da se nakon promotivnog perioda, koji traje do 1. aprila, u sistem uključe i ostale banke. Za sada je moguće da se plati Infostan, struja, kablovska televizija i slični računi, da se kupuju ulaznice ili karte za letove Jata, da se šalje novac ili dopunjuje telefon, a moći će i da se plaćaju računi u restoranima ili prodavnicama. Ministarka za telekomunikacije Jasna Matić koja je prisustvovala prezentaciji, dodala je i da će ovim sistemom moći da se plaćaju usluge e-uprave odnosno elektronskim putem vade lični dokumenti.

Marko Carević iz Telenora objasnio je da korisnik mora da uzme novu SIM karticu jer je reč o specijalnoj kartici (WPKI SIM) na kojoj je elektronski sertifikat koji garantuje bezbednost plaćanja. Takođe i komunikacija između telefona, banke i prodavca obavlja se posebnim zaštićenim kanalom, a ne putem SMS poruka ili GPRS-a čime je bezbednost dodatno poboljšana. Kako je objasnio, takav sistem u Norveškoj postoji već devet godina i nijednom za to vreme niko nije uspeo da „provali“ u njega i zloupotrebi podatke. Za korišćenje ove usluge nije potreban skupoceni telefon već je omogućena za sve tipove aparata.

Naknada samo za uspešne transakcije

Kako je Carević naveo, u promotivnom periodu korisniku će biti naplaćivano dodatnih pet dinara po transakciji, ali samo ukoliko je uspešna. Nakon toga, naknada će biti sedam dinara (uz mesečnu pretplatu od 50 dinara). Prisutni bankari nisu hteli da otkrivaju kolike će biti njihove provizije, ali su neki od njih tvrdili da će troškovi biti niži nego kod drugih načina plaćanja kako bi podržali razvoj te usluge.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari