Prvi put u istoriji postojanja Oktobarskog salona, ova manifestacija dobija svoj zaštitni znak oličen u jasnom, snažnom i lako pamtljivom simbolu. Sastavljen od dva ultimativna suprematička elementa, kruga i kvadrata, novoustanovljeni logo Salona još više će doprineti promociji ove manifestacije, istaknuto je na jučerašnjoj konferenciji za novinare.
Prvi put u istoriji postojanja Oktobarskog salona, ova manifestacija dobija svoj zaštitni znak oličen u jasnom, snažnom i lako pamtljivom simbolu. Sastavljen od dva ultimativna suprematička elementa, kruga i kvadrata, novoustanovljeni logo Salona još više će doprineti promociji ove manifestacije, istaknuto je na jučerašnjoj konferenciji za novinare.
Autor loga Andrija Nikačević, inače, umetnički direktor agencije Saatchi&Saatchi, koji je znak Oktobarca kreirao na non profit osnovi, rekao je za Danas da se trudio da napravi simbol univerzalnog jezika, „lišenog nacionalnih i kulturnih motiva“. Prema njegovim rečima krug simbolizuje konstantnu energiju koja kruži, a tačka u obliku kvadrata, dvoranu, izložbeni prostor, salon… Inspiraciju je našao u modernizmu, suprematizmu i minimalizmu, a uverenje koje ga je vodilo u kreiranju znaka jeste da se „ekstremnim uprošćavanjem može kazati nešto što je uzvišeno u umetnosti“.
Pored loga Salona, veću promociju ovoj kulturnoj manifestaciji obezbediće i niz drugih planiranih promotivnih aktivnosti, kao što je predstavljanje prošlogodišnje izložbe Salona – Mikronarativi, u Muzeju moderne umetnosti u Sent Etjenu, i uključivanje Oktobarca u mrežu evropskih bijenala kao što su Atinski, Tiranski i Istambulski, najavila je juče Danica Jovović Prodanović, direktorka KCB-a. U cilju približavanja Oktobarskog salona domaćoj mlađoj publici, za 9. maj u Kulturnom centru Beograda i na platou ispred njega, zakazan je paralelni događaj Oktobarskog salona – OSPACE na kome će mladi kreativci (dizajneri, fotografi, istoričari umetnosti) pokazati kako oni vide primenu novog logotipa Oktobarskog salona.
Dragana Zeljković, članica gradskog veća, istakla je da je od posebnog značaja da se Oktobarski salon približi generacijama koje dolaze, jer na osnovu podataka dobijenih istraživanjem agencije Saatchi&Saatchi, mlađa populacija u većini slučajeva samo zna šta je Oktobarski salon. Upravo zbog toga za muzički ambijent izložbe OSPACE, pobrinuće se Burazeri, popularni DJ dvojac.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.