Tekstualni bilbord, pa u Jevropu 1

Sve proevropske opcije na ovim izborima izbacuju bilborde sa tekstualnom porukom, ali bez slike (ne računajući, naravno, vizuelne odrednice brenda). Kao da se sistematski utrkuju da zaliče jedna na drugu što je moguće više. Na taj način, sasvim sigurno, povećavaju već prisutnu odbojnost i neodlučnost biračkog tela. Naravno da ima smisla da se DS i SDS-LDP-LSV dogovore oko zajedničke forme oglašavanja. Kojim čudom, međutim, u isti lonac upadaju i naprednjaci? Jedino logično rešenje ove ujdurme nalazim u sledećem scenariju:

                       P { text-indent: 2.5cm; margin-bottom: 0.21cm; direction: ltr; color: rgb(0, 0, 0); line-height: 150%; widows: 2; orphans: 2; }P.western { font-family: „YHelvetica“; font-size: 12pt; }P.cjk { font-family: „Times New Roman“,serif; font-size: 12pt; }P.ctl { font-family: „Times New Roman“,serif; font-size: 10pt; }

Demokrate i čeda-boris-čankovci zaista su postigli dogovor oko zajedničkog formalnog okvira za oglase, ili baram bilborde. To je „text only“ komunikacija. Objedinjena forma kod građana treba da razvije jasnu i izraženu svest o postojanju sveobuhvatnog proevropskog prodemokratskog fronta. Ovakav pristup otvara mogućnost da kasnijim profilisanjem obraćanja po preferencijalnim strankama ili koalicijama budu naciljani određeni segmenti javnosti. Tako se plasira efikasnije definisana komunikacija uz bolju pokrivenost segmentiranog spektra. Sve, pritom, ostaje pod istim krovom. (Je li onaj nesretni Krešimir Macan zaista osmislio ovako nešto? NJegov astronomski, u Informeru naveden honorar, u tom slučaju vredi svakog prebijenog centa.)

Nije teško zamisliti da informacija o pomenutoj strategiji proevropske opozicije vrlo brzo uspeva da procuri do jednog jedinog i svemogućeg Aleksandra Vučića. NJegov izborni štab danima pokušava da osmisli adekvatne kontramere. Na kraju dolaze do genijalnog rešenja. Pridružiće se svojim protivnicima u poštivanju te i takve forme, ispunjavajući pride bilbord porukom: „Ujedinjeni možemo sve!“ Cinično, ali ubojito, upravo u Vučićevom stilu. Plan protivnika postaje obezvređen i kontraproduktivan. Dve (kao) suprotstavljene proevropske opcije počinju da liče čak i na nivou oglasne forme. Naprednjaci pritom uspevaju da se pozicioniraju kao glavni, vrhovni, objedinjujući subjekt. Da ne pominjem da je njihova poruka već sama po sebi izuzetno sugestivna i dobro naciljana. (Smanjena izlaznost: rezultat postignut. Dominantno pozicioniranje: rezultat postignut. Privlačenje birača: rezultat postignut.)

Sve ovo predstavlja, moram da napomenem, pustu špekulaciju. Ostaje, bez obzira, nejasno zbog čega demokrate i dalje insistiraju na konceptu koji ih implicitno gura u istu ravan sa naprednjacima? Oni nemaju koristi od zbunjivanja i pasivizacije birača, čak ni onih neopredeljenih.

Verovatno je u pitanju puki očaj. Nova bilbord poruka „Za vraćanje plata i penzija“ doima se upravo tako – očajnički. Malo nedostaje da, po sugestiji Kesićevog gosta, DS zaista zakuka: „Molimo Vas, dajte nam glas!“

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari