Savremenom hidrološkom metodom počelo je snimanje rečnog dna Save kod Šapca. U dužini od 4,5 kilometra, od železničkog mosta do postrojenja za prečišćavanje otpadnih voda, „multibin“ tehnologijom dobiće se kompletna konfiguracijarečnog dna: dubina reke, sprudovi, kritične tačke…

Nakon toga sledi druga fazačišćenja priobalja i najvažnije – izgradnja luke i marine. To bi za Šabac mnogo značilo kao privrednom centru ovog dela Srbije kao i za pretovar velikih tereta iz istočne Bosne. Kod Šapca Sava je najšira u svom toku, čak 600 metara, a do pre dvadesetak godina bila je plovna od Siska. Odizbijanja ratova na tlu bivše SFRJ plovni put nije čišćen. Za korišćenje međunarodne luke u Šapcu, ima veći broj zainteresovanih firmi.

Tako bi se više od milion tona glinice transportovalorekom, tu je i proizvodnja mineralnih đubriva iz „Eliksir grupe“ sa više od sto hiljada tona, kao i belih limova sa oko 120.000 tona. Takođe, ovom vrstom saobraćaja mogu se transportovati i ogromne elise vetro elektrana. Inače, još od 19. veka Šabac je imao lukuodaklese prevozila roba za Austriju pa ča i za VelikuBritaniju. Do Beograda Savom ima 102 kilometra i sve do šezdesetih godina obavljao se i putnički saobraćaj sa glavnim gradom.


Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari