Novosađani bi trebalo da od početka naredne godine svoje poslove s Centrom za katastar nepokretnosti rešavaju mnogo brže. Republički geodetski zavod i gradske vlasti će do kraja januara odlučiti koliko će još šaltera i kancelarija Katastra biti otvoreno u Novom Sadu, a sve kako bi se čekanje građana svelo na najmanju moguću meru. Katastar će optičkom infrastrukturom biti povezan sa Zavodom za izgradnju grada i Zavodom za urbanizam, kako se za jedan dokument ne bi moralo čekati na tri različita mesta, nego na jednom mestu.


Direktor Republičkog geodetskog zavoda Nenad Tesla prilikom posete novosadskom Katastru izrazio je zadovoljstvo što je u poseti Novom Sadu, gradu koji je po njegovim rečima prepoznao značaj katastra i pruža veliku podršku radu te službe. On je takođe najavio da je predstojećom reorganizacijom Republičkog geodetskog zavoda planirano i otvaranje novih prostorija koje će biti u službi građana.

– Katastar je vezan za ostvarivanje mnogih prava građana. Reći ću samo da imamo 37.000 zahteva za legalizaciju, puno novih objekata koji se grade a rezultat toga su problemi vezani za sporost procedure izdavanja potrebnih dokumenata. Meni je jako drago što su se stvari promenile i što danas na određene izvode građani ne čekaju četrdeset dana već sve bude završeno za dva-tri dana – rekao je gradonačelnik Pavličić i dodao da je namera grada da nastavi saradnju sa službom katastra, ali i da poveže sva javna preduzeća koja su bitna za izdavanje dozvola u jedinstven sistem kako bi se sva dokumenta mogla dobiti na jednom mestu.

Inače, stanje u Katastru je već sada mnogo bolje nego ranije, jer se na izvode ne čeka više od mesec i po, već se dobiju za dan-dva. Novi Sad je grad sa najviše zahteva za legalizaciju, te grad s najvećom stanogradnjom u Srbiji. Od kraja prošle godine zahtevi se mogu uputiti putem interneta, odnosno zvaničnog sajta Zavoda. Pored toga, Republički geodetski zavod je u saradnji s Poštom Srbije i u dogovoru sa sva tri mobilna operatera, omogućio da građani koji ostave broj mobilnog, telefonom dobiju poruku kad njihov predmet bude završen te da mogu da dođu da ga podignu. Situacija bi trebalo još da se poboljša kada u potpunosti zaživi primena digitalnog potpisa, odnosno kada se unapredi elektronsko poslovanje.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari