Stvaralaštvo jednog od najvećih umova srpske književnosti Bore Stankovića tema je nove premijere ansambla Baleta Narodnog pozorišta „Nečiste krvi“, koju će, u viđenju koreografkinje Lidije Pilipenko, prvi put biti izvedena 15. juna na Velikoj sceni Narodnog pozorišta. Balet, suprotno očekivanjima, nije adaptacija čuvenog romana, već nastoji da pronikne u zatvoreni svet imaginacije Bore Stankovića, izvodeći ga na scenu kao ravnopravnog junaka, zajedno sa suprugom Angelinom i njegovim najpoznatijim likovima, Sofkom, Koštanom, Tašanom, Paraputom.

Stvaralaštvo jednog od najvećih umova srpske književnosti Bore Stankovića tema je nove premijere ansambla Baleta Narodnog pozorišta „Nečiste krvi“, koju će, u viđenju koreografkinje Lidije Pilipenko, prvi put biti izvedena 15. juna na Velikoj sceni Narodnog pozorišta. Balet, suprotno očekivanjima, nije adaptacija čuvenog romana, već nastoji da pronikne u zatvoreni svet imaginacije Bore Stankovića, izvodeći ga na scenu kao ravnopravnog junaka, zajedno sa suprugom Angelinom i njegovim najpoznatijim likovima, Sofkom, Koštanom, Tašanom, Paraputom. Postavljajući ga u imaginarni dijalog sa svojim junacima, komad Lidije Pilipenko čuvenog pisca istovremeno „oslobađa od naturalizma, folklornog prizvuka i epohe nakićene dertom i sevdahom“.
Lidija Pilipenko je juče novinarima rekla da je komad ponikao iz višegodišnjeg truda da se ponikne u delo Bore Stankovića, a da ni posle toliko vremena nije sigurna koliko je u tome uspela, jer je on bio čovek ćutanja, „koji se nije dao“.
– Na kraju, Stankovića u ovom komadu i izvođenju prvaka Baleta Narodnog pozorišta Konstantina Kostjukova, vidim kao putnika, a sam naslov „Nečiste krvi“ shvatam kao naslov koji govori o stanju čoveka – rekla je koreografkinja. Jučerašnjoj konferenciji za novinare prisustvovala je i piščeva unuka, Zora Davidović, koja je odala priznanje ansamblu zbog hrabrosti da se upusti u ovakvu postavku, budući da je balet nesiguran teren za adaptaciju Stankovićevog stvaralaštva. Govoreći u prilog zatvorenosti njegovog sveta i zrelosti njegove umetničke misli, ona je rekla da nije imala sreću da ga upozna, ali i da nije bilo tako, misli da ne bi uspela da pronikne u njegovu misao. „Mislim da bismo se najbolje razumeli da smo se sreli u poznim godinama, što je nemoguće“, dodala je ona.
Suprugu Bore Stankovića tumači Tamara Ivanović, u ulozi Sofke će se menjati Olga Olćan i Aleksandra Bibić, a u ulozi Koštane Ivana Kozomara i Sanja Ninković. Tašanu igra Bojana Žegarac, a nastupiće i Olivera Gavrilov, Nada Stamatović (u alternaciji sa Silvijom Džunjom), Milica Jevtić, Milan Rus i Aleksandar Ilić. Emociju Stankovićevih ideja prati muzika Stevana i Vasilija Mokranjca i Petra Konjovića. Direktor Baleta, Konstantin Kostjukov rekao je da komad predstavlja pokušaj nacionalnog teatra da svoj repertoar pojača domaćim temama, ali i da u srpskoj kulturi vrati interesovanje za njene najveće vrednosti. Sledeće izvođenje „Nečiste krvi“ zakazano je za 17. jun.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari