Privredno društvo „Termoelektrane i kopovi Kostolac“ u ovoj godini za rekonstrukciju saobraćajne infrastrukture koju koristi uložiće oko 90 miliona dinara. Reč je putevima lokalnog karaktera koje kostolački rudarsko-energetski gigant koristi za transport opreme i prevoz uglja za industrijsku i široku potrošnju.
Ovih dana privode se kraju radovi na rekonstrukciji obilaznice oko sela Drmno u dužini od blizu jednog kilometra koja je bila u izuzetno lošem stanju. Nakon geotehničkih ispitivanja postojeće zaobilaznice, izrade projektne dokumentacije i sprovedene javne nabavke otpočelo se sa izvođenjem radova koji su poverenu Preduzeću za puteve Požarevac. Ukupna vrednost radova, kako saznajemo, procenjena je na oko 30 miliona dinara. U sklopu rekonstrukcije pomenute zaobilaznice urađena je kompletno nova kolovozna konstrukcija sa adekvatnim materijalima iz više slojeva koja je predviđena za puteve po kojima se kreću teške radne mašine, vozila sa velikom nosivošću. U završnoj fazi su radovi na presvlačenju kolovoza prvim slojem asfalta u debljini od 12 santimetra, a nakon toga predviđena je i izrada habajućeg sloja asflatnog zastora debljine 6 santimetra.
Pored radova na rekonsrukciji pomeute zaobilaznice oko sela Drmno, od nedavno su otpočeli radovi i na rekonstrukciji lokalnog puta duž trase toplovoda između termoelektrana u Kostolcu i Drmnu. Ovaj put je već godinama u izuzetno lošem stanju, a na pojedinim delovima je potpuno ruiniran, što je u značajnoj meri otežavalo kretanje teških vozila i mašina, tako da je rekonstrukcija pomenutog puta, bila preko potrebna. Obzirom da se trasa puta kreće preko nekadašnjeg odlagališta Površinskog kopa „Kostolac“ bilo je neophodno prvo izvršiti geotehnička ispitivanja terena. Nakon toga pristupilo se izradi projekta koji je usaglašen sa tehničkom komisijom. Po sprovedenoj zakonskoj proceduri posao je dodeljen kostolačkom Privrednom društvu „Autotransport“, a ukupna vrednost radova rekonstrukcije ovog lokalnog putnog pravca, dužine 1755 metara procenjena je na oko 60 miliona dinara, a rok završetka radova je 120 dana. Prema projektnoj dokumentaciji i na ovoj deonici biće urađena potpuno nova kolovozna konstrukcija predviđena za teški saobraćaj. Širina puta pod asfaltom biće 6 metra, a biće ugrađen asfalt debiljine 15 santimetara. Obzirom na specifičnost terena na kome je trasiran pomenuti put između Kostolca i Starog Kostolca investiror je angažovao i Institut za puteve koji će vršiti kontrolu kvaliteta izvedenih radova i urađenih kolovoznih slojeva.
Svakako pored toga što će od jeseni biti znatno olakšano i bezbednije kretanje teških vozila i mašina između dve termoelektrane od ovih investicija velike saobraćajne koristi imaće i lokalno stanovništvo.Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.