Učešće Turističke organizacije Novi Pazar na Sajmu turizma u Beogradu bilo je uspešno. Imali smo složen i sadržajan nastup i u promotivnom i u programskom delu. Na toj manifestaciji organizovali smo prezentaciju tradicionalne hrane – pazarskih brendova, muzike i dobro poznatog novopazarskog gostoprimstva, ocenjuje direktorka Turističke organizacije Novi Pazar (TONP) Ljiljana Lešević.
* Koji su konkretni rezultati ovogodišnjeg učešća na Sajmu turizma?
-Naš štand je bio izuzetno posećen. Imali smo veliki broj poznatih posetilaca iz političkog, privrednog i kulturnog života. Za nas je izuzetno važno na našem štandu prisustvo velikog broja tur operatera i agencija. Sa njima smo dogovorili turističke posete našem gradu od dva, pet i sedam dana. Turistički prihod u budžet grada počeće da se sliva većovog proleća. Očekujem da rezultati prihodovanja budu bolji u narednoj godini.
* Šta Novi Pazar može da ponudi turistima?
-U ovom gradu ima puno da se obiđe i vidi. Novi Pazar ima prepoznatljivo bogato kulturno-istorijsko nasleđe: spomenici pod zaštitom Uneska, spomenici od posebnog značaja, muzej „Ras“ i dve ambijentalne celine Stari Ras i Stara čaršija sa ostacima nekadašnjih tvrđava. To je primamljivo za turiste. U poslednje vreme promovišemo ture za šoping turizam, ali sve više pažnje posvećujemo kongresnom i banjskom turizmu, jer je mnogo zrelija saradnja javno privatnog partnerstva u ovoj oblasti, a i zbog činjenice da su naši hotelijeri i ugostitelji podigli kvalitet svojih usluga na zavidan nivo i po tome ne zaostajemo za većim centrima u zemlji i regionu.
*Kakvi su planovi za ovu godinu?
-Ove godine treba da završimo projekat unapređenja turističkih potencijala srpskih srednjovekovnih spomenika na teritoriji grada. Ukoliko dobijemo sredstva u okviru projekta prekogranične saradnje sa Turističkom organizacijom Rožaje iz IPA II, imaćemo puno posla na uređenju staza za monti bajking, planinarenje i pešačenje i još neke sadržaje u okviru projekta. Počelii smo pripreme za izradu novog sajta TONP, potpuno novog promo materijala i obogaćivanje, za ovaj posao, veoma važne fototeke. Neizostavni deo naših ovogodišnjih aktivnosti je edukacija mladih kadrova u turizmu, hotelijerstvu i ugostiteljstvu i za njih smo planirali organizovanje niz radionica. Sve nam je ovo potrebno da kvalitet ponude i usluga podignemo na viši nivo. Krajnji rezultat biće veći broj turista u gradu i očekujemo da ih ove godine u odnosu na prošlu bude više 5-10 odsto.
*Šta još nedostaje Turističkoj organizaciji Novi Pazar?
-Potrebna su nam još nnajmanje dva info centra, jedan u samom gradu i drugi na lokaciji Trgovište-Pazarište i u okviru njih suvenirnice. To nam je jedan od zadataka ove godine. Neophodno je da restauriramo i uredimo kulturno-istorijske spomenike koji su naša glavna turistička ponuda. Iako je turistička i saobraćajna signalizacija kvalitetno urađena, potrebno je da se još unapređuje. Jedan od naših ciljeva, na čijoj realizaciji većradimo, je da za ovu zainteresujemo mlade ljude i animiramo privrednike da više ulažu u turizam, jer je budućnost ovog grada.
Ovaj prilog sufinansira grad Novi PazarPratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.