Zelena staza za bicikliste 1

Pokret zelenih Šabac promoviše veću upotrebu bicikala. U nedelju, 17. jula, organizuju „Zelenu off-road biciklijadu“ koja će povezati Stari grad i tabanovačku šljunkaru.

– Želimo da stimulišemo građane da više koriste alternativne, pomoćne i nekategorisane puteve koji su manje opterećeni motornim saobraćajem. Ovom biciklijadom šaljemo poruku da je savremenom čoveku potreban povratak prirodi da stimulišemo biciklizam kao jeftiniji, zdraviji i ekološki prihvatljiviji način prevoza, i da postavimo temelje za razvoj biciklističkog turizma na ovim prostorima, kaže dr Dejan Pavlović, predsednik Pokreta zelenih u Šapcu.

Dužina ove staze je 12 kilometara, a učesnicima biciklijade pripremljen je bogat program na tabanovačkoj šljunkari, prirodnom dobru koji se prostire na 17 hektara, gde je voda prozirnozelena i prava je oaza za ove tropske dane. Učesnici biciklijade mogu besplatno proveriti pritisak u gumama, podesiti menjače, podmazati lance i proveriti kočnice u servisu Tandem Kid. Biciklijada se organizuje u saradnji sa Evropskim centrom za ekologiju. Veliku promociju biciklizma obavlja i Udruženje građana „Vozi ulice“ koji jednom mesečno, svake poslednje nedelje, u podne, kreću sa gradskog trga organizovano u zajedničku vožnju ulicama grada. Sve ih je više i više.

Inače, u Šapcu su od prošlog leta biciklisti dobili mnogo povoljniji tretman u saobraćaju i otvorene su nove staze. Dotad bile su samo dve, pored kasarne i pored „Zorke“. Najveći pomak učinjen je otvaranjem gradskog trga za bicikliste, a odatle do sportsko-rekreacionog kompleksa na Starom gradu. Veliki iskorak jeste i to što je jedna od glavnih saobraćajnica, Ulica kralja Aleksandra, pretvorena u jednosmernu ulicu, a sredinom i na ivici saobraćajnice obeležena je staza za bicikliste. Takođe, u najprometnijoj ulici, u trećem delu Masarikove ulice, umesto parking mesta obeležena je biciklistička staza, što je učinjeno i duž trotoara. Time je biciklistima omogućena staza sve do kraja grada i Obilaznog puta. U početku je bilo pojedinačnih protesta, pogotovu vlasnika radnji u Masarikovoj ulici, ali se kasnije ustalila ova biciklistička ruta.

Inače, prema ranijim istraživanjima svega sedam odsto saobraćaja u Šapcu odvijalo se biciklima. U nekim razvijenim zemljama, na primer u Kopenhagenu više od 60 odsto saobraćaja odvija se biciklima. Još uvek ovo prevozno sredstvo se malo koristi, pre svega zbog stvorenih navika. Poređenja radi zaposleni u „Elektrodistribuciji“ kao i kolektivu „Galeb grup“, do kojih se može doći biciklističkom stazom, uglavnom koriste automobile, parking je prepun, dok se na prste mogu izbrojati bicikli. A tu je oko osam stotina zaposlenih.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari