Ivana Stanović (28) inženjerka je organizacionih nauka i profesionalni model. Fakultetsko menadžersko znanje i iskustvo sa jednog od manekenskih poslovanja iskoristila je da napravi originalni proizvod.
Ivana je na jednom od putovanja dok je radila kao model po svetu pronašla – beli luk crne boje. Glavna karakteristika proizvoda jeste što posebnom obradom beli luk menja boju i postaje crni. Uz boju, menja i miris, pa gubi neprijatnost na koju su svi navikli.
U jedno je spojila i profesionalne i lične karakteristike, pa je proizvod nazvala originalno – “Black look”, a naziv može višestruko da se razume.
Ivana je iskoristila sredsta državne Razvojne agencije da pokrene posao
„Radila sam godinama po nekoliko meseci u Parizu i u jednom restoranu sam probala taj beli luk, koji je fermentisan“, priča Ivana. „Počela sam i sama da ga kupujem, prevashodno jer nema neprijatan miris i zato što ima još bolje nutritivne vrednosti nego neobrađeni, pa je još zdraviji. Nivo antioksidansa uvećan je u odnosu na običan beli luk. Slično kao kada kupus nakon kiseljenja ima više vitamina C. Nijedan sastojak mu se ne dodaje, samo luk promeni svojstva i osobine pomoću temperature i vlažnosti“.
Nakon nekoliko godina, kada je usporila sa manekenskim poslom, došla je na ideju da ovaj proizvod donese i u Srbiju, a pronašla je konkurs Razvojne agencije Srbije za dodelu sredstava mladim preduzetnicima. Tako je ova mlada mama, pored manekenske biografije i diplome FON, postala i – preduzetnica.
Raspitala se i kako ceo proces funkcioniše i od sredstava Agencije kupila je mašinu za fregmentaciju. Sve sama radi, a mašini je potrebno mesec i po dana za obradu. Količina koju mesečno može da obradi je 100 kilograma.
„Vodila sam se logikom da, ako sam ja zainteresovano probala proizvod i oduševila se njime, i drugi će tako reagovati, pogotovo u eri zdrave ishrane“, objašnjava mlada preduzetnica. “Ukus je sličan kao suvo voće.”
Black look na jednom od sajmova
Ivana kaže da kod nas ljudi najrazličitije reaguju, kako na brojnim sajmovima na kojima je učestvovala, tako i ugostitelji kojima nudi svoj specifičan proizvod.
“Neki su po malo rezervisani, čudno im je kada vide beli luk, a da je crne boje”, kaže Ivana. “Ipak, čim ga probaju, dopadne im se, a mnogi restorani ga koriste i za zanimljive kulinarske recepte. Jedna sladoledžinica u Beogradu napravila je čak sladoled od njega. Mnogi već prave kolače sa njim jer se odlično slaže i sa kakaom”.
Kupci su joj najviše prodavnice zdrave hrane i delikatesi.
Ivana je još na početku poslovanja i znanje marketinga sa fakulteta primenila je kako bi proizvod i promovisala. Posećivala je brojne sajmove zdrave hrane, a u toku su i pregovori za stranog partnera koji bi ovaj specifični proizvod izvozio i u region.
Kaže da nije imala osećaj da je poslovanje u Srbiji jako otežano jer je prevashodno dobila sredstva od države kako bi započela biznis namenjen za mlade preduzetnice. Planira da ponovo konkuriše za dodatna sredstva i proširi poslovanje tako što će kupiti još jednu mašinu pa će mesečno moći više da proizvodi.
- Ukoliko i vi imate ili znate uspešnu i originalnu poslovnu priču za rubriku „Ideja za biznis“ možete pisati redakciji sajta Danasa na adresu [email protected]
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.