Ruski putnički avion sa 170 putnika, morao je da prinudno sleti na livadu pošto mu je otkazao hidraulički sistem.
Niko nije povređen u ovom incidentu, u kojem je avion Ural erlajnsa Erbas A320 ostao na poljani pored šume u sibirskom regionu Novosibirsk, na istoku Rusije.
Iz kompanije Ural naveli su da je pilot odabrao mesto za sletanje pošto je hidraulički sistem otkazao dok su se približavali Omsku.
Oni su demantovali navode da kompanija nije mogla da servisira avione zbog sankcija Rusiji koje su zapadne zemlje uvele zbog invazije na Ukrajinu.
- Avionska nesreća na crnogorskom Maganiku budi jeziva sećanja i pola veka kasnije
- Let iznad Beograda i pad ruskog aviona Iljušin
- Pola veka bez odgovora o padu aviona JAT-a koji je preživela samo jedna žena
Na fotografijama se vidi avion poljani, sa otvorenim vratima za hitnu evakuaciju, i ljudi koji idu po livadi.
Na snimku na društvenim mrežama vidi se i kako radnici rastavljaju avion kako bi lakše bio ukloljen sa livade.
Ruska avio-agencija Rosavijacija navela je da je avion „neplanirano sleteo“ u utorak rano ujutro.
Niko od putnika nije zatražio medicinsku pomoć, dodali su.
Iz Rosavijacije su rekli i da sprovode istragu o hitnom sletanju, dok iz kompanije Ural navode da će posada biti suspendovana dok istraga ne bude okončana.
Sergej Skuratov, direktor Ural erlajnsa, rekao je da je otkazao jedan od hidrauličkih sistema dok je avion letao ka Omsku iz Sočija.
Negirao je da je u avionu izbio požar, rekavši da su znaci paljevine koji se mogu videti na krilima aviona na fotografijama „samo prljavština“.
Otkazivanje hidrauličkih sistema može da dovede do gubitka kontrole nad avionom.
Ruski avio-stručnjaci kažu da postoje pomoćni sistemi, dovodeći u pitanje odluku pilota da slete.
„Postoje tri hidraulička sistema, jedan je električan.
„Nema potrebe da avion sleti u polje“, kaže je pilot Andrej Litvinov za portal Gazeta.
Dodao je da su piloti sletanjem doveli u opasnost putnike i posadu.
- Nisu hteli da sednu na mesta isprljana povraćkom, izbačeni s leta ka Kanadi
- Šta ako nam se sa neba sruči izmet iz toaleta aviona i kolika je verovatnoća da nas pogodi
- Oborio avion zbog većeg broja pregleda na Jutjubu
- Kako se avion zaglavio ispod mosta
Sankcije pogodile avio-kompanije
Ovaj incident se desio u vreme kada ruski avio-prevoznici imaju problema da nabave rezervne delove zbog sankcija Zapada.
Ruski medij Vedomosti preneo je u martu izjavu predstavnika kompanije Ural erlajns Igora Podubnjija da imaju tri meseca pre nego što budu morali da rastavljaju avione kako bi došli do delova.
Skuratov je međutim naveo da su svi avioni servisirani originalnim delovima.
„Nikada nećemo dopustiti da budu upotrebljeni pogrešni rezervni delovi.
„Snalazimo se, teško je, ali svi rezervni delovi koje koristimo imaju sertifikat. Dajem glavu da je tako“, rekao je Skuratov.
Interfaks agencija prenela je da je avion A320 star oko 20 godina i da ima dozvolu da za letenje do kraja sledeće godine.
Agencija Rojters izvestila je u avgustu da su Ural erlajns i drugi ruski avio-prevoznici uspeli da zaobiđu sankcije Zapada u nekoliko prilika, koristeći posrednike u zemljama kao što su Kina i Ujedinjeni Arapski Emirati, koje ne podržavaju sankcije.
Prethodno je avion Ural erlajnsa Erbas A321 morao prinudno da sledi na poljanu izvan Moskve 2019. godine pošto je prilikom poletanja udario u galebove.
Oko 70 od 230 putnika povređeno je tom prilikom, a ruski mediji su događaj nazvali „čudom iznad Ramenske“.
Posada je kasnije dobila državna odlikovanja.
Pogledajte video o tom incidentu:
Pratite nas na Fejsbuku,Tviteru i Vajberu. Ako imate predlog teme za nas, javite se na [email protected]
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.