Britanska modna kuća Barberi je najavila da će prestati sa praksom spaljivanja neprodate robe.
Ovaj modni brend će takođe prestati da koristi pravo krzno i povući će iz prodaje sve krznene predmete.
U julu je analizom izveštaja o zaradi otkriveno da je Barbari uništio odeću, parfeme i modne detalje u vrednosti od 3,5 milijardi dinara, kako bi zaštitio brend.
Na ovu vest oštro su reagovali ekološki aktivisti.
Proizvođač je saopštio da je prošla godina u njihovom poslovanju bila neobična, jer su morali da unište stare parfeme u vrednosti od 1,3 milijarde dinara nakon potpisivanja ugovora sa američkom kozmetičkom kompanijom Koti.
Modne marke, među kojima je i Barberi, uništavaju neželjene proizvode kako bi sprečili krađu ili preprodaju.
Barberi spalio odeću vrednu milione
Barberi trenutno koristi zečije i lisičje krzno, kao i nerc i krzno od azijskog rakuna u kolekcijama, ali će obustaviti upotrebu ovih materijala, najavljuju iz kompanije.
Odluku je pozdravila aktivistička organizacija za zaštitu životinja PETA.
„Nekoliko modnih kuća odbija da se modernizuje i da sluša sve jači glas javnosti koja je protiv upotrebe krzna“, rekli su aktivisti za BBC.
„Ako žele da ostanu poštovani u dinamičnoj industriji, nemaju izbora nego da prestanu da koriste krzno koje su ukrali od životinja za kapute, ogrlice i manžetne“.
Borba za reciklažu
Barberi je saopštio da su već koristili, prepravljali, donirali i reciklirali neprodate proizvode, ali će ulagati sve više napora u tom pravcu.
„Odluka Barberija da prestane sa spaljivanjem viška proizvoda je preko potrebni znak da se menja način razmišljanja u modnoj industriji“, rekao je vođa Grinpis projekta Detox My Fashion za BBC.
„Pošto je moda posao u kojem se proizvodi više od 100 milijardi odevnih predmeta godišnje, ormari potrošača su već prepuni neobučene odeće što dovodi do nagomilavanja u mnogim kompanijama. Vreme je da ceo modni sektor počne da se bavi ovim problemom tamo gde on nastaje – usporavanjem proizvodnje i ponovnim razmišljanjem o načinu poslovanja“.
Barberi je prošle godine započeo saradnju sa kućom visoke mode Elvis i Kris, čime će iskoristiti 120 tona ostataka kože iz prethodnih kolekcija za nove proizvode u narednih pet godina.
Osnovana je i Barberi grupa za istraživanje materijala budućnosti u saradnji sa Kraljevskim koledžom umetnosti kako bi zajedno osmislili nove održive materijale.
„Moderni luksuz znači biti društveno i ekološki odgovoran“, rekao je izvršni direktor Barberija Marko Gobeti.
„Ovo uverenje je suštinski važno za nas u Barberiju i predstavlja ključ za naš dugoročni uspeh. Želimo da primenimo kreativnost na sve grane poslovanja, kao što smo kreativni i sa našim proizvodima“.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.