Luksuzna modna marka Barberi uništila je neprodatu garderobu, šalove, torbe i parfeme vredne 28,8 miliona funti (više od 3,5 milijardi dinara) kako bi „zaštitili brend“.
To je šest odsto veća nego vrednost uništene robe, od one koju je kompanija uništila prošle finansijske godine.
Modne firme, među kojima je i Barberi, uništavaju neželjene proizvode kako bi sprečili krađu ili jefitniju prodaju svojih stvari.
Iz Barberija navode da je energija od spaljivanja svojih proizvoda sačuvana, zbog čega je čitava akcija ekološki prihvatljiva.
Kako kažu, prošla godina je bila neobična jer su morali da unište veliku količinu parfema posle potpisivanja novog ugovora sa američkom kompanijom Koti, koja proizvodi kozmetiku.
Pošto će Koti napraviti novu zalihu, Barberi je morao da uništi proizvode – uglavnom parfeme – u vrednosti od 10 miliona funti (1,3 milijarde dinara).
Kakav efekat imaju operacije poznatih ličnosti
Manekenka dojila na modnoj pisti
„Barberi ima pažljive procese kako bismo minimalizovali količinu viška zaliha koje napravimo. U slučajevima kada je neophodno uništavanje proizovda, to radimo na odgovoran način i nastavljamo da tražimo načine da smanjimo naš otpada“, kaže portparol Barberija.
Tokom proteklih nekoliko godina Barberi je dosta radio na tome da njihov brend ponovo postane ekskluzivan, nakon faze u kojoj su „svoj znak lepili na sve što su mogli“, kaže glavna predavačica na modnom biznisu Univerziteta Mančester MET, Marija Meloun.
Prema njenim rečima, uništavanje neželjenih proizvoda je deo tog procesa.
„To rade da tržište ne bi bilo preplavljeno popustima“, kaže Marija Maloun.
„Ne žele da Barberi proizvodi dođu u ruke nekoga ko bi ih prodavao na popustu i time devalvirao brend.“
Tim Džekson sa Britanske škole mode na Univerzitetu GCU u Londonu, kaže da su se luksuzne modne firme poput Barberije suočile sa paradoksom.
Moraju da rastu pod rizikom od „razblaživanja identiteta i stvaranja viška zaliha“.
„Ne postoji način na koji je moguće srediti ovaj problem“.
Prošlog novembra Barberi je objavio da poboljšanje firme, sa namerom da „reenergizuje“ svoje proizvode tokom sledećih nekoliko godina.
To uključuje još veću ekskluzivnost brenda, zatvaranje prodavnica koje nisu na „strateškim lokacijama“ i stvaranjne „centra odličnosti“ za luksuzne kožne stvari.
Takođe su smanjili troškove, što je dovelo do povećanja profita.
U poslednjoj finansijskoj godini Barberija, do 31. marta, kompanije je prijavila 5% povećanje profita na 413 milion, dok je prodaja malo promenjena na 2,7 milijardi funti.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.