Adidas merchandise on display in a shop.

Reuters

Adidas je zatražio od američke Kancelarije za žigove da odbije prijavu za zaštitni znak Životi crnaca su važni (Black Lives Matter) koji ima tri paralelne pruge – što je prepoznatljiv logo nemačkog proizvođača sportske opreme.

Dizajn fondacije Životi crnaca su važni stvorio bi zabunu među kupcima ako bi joj bio odobren predloženi znak, saopštio je Adidas.

Nemački proizvođač sportske opreme dodaje da logo – tri paralelne pruge – koristi više od 70 godina.

Fondacija Životi crnaca su važni je najistaknutiji entitet u decentralizovanom antirasističkom pokretu u Americi.

Grupa je u novembru 2020. podnela zahtev za američki zaštitni znak – žuti dizajn sa tri trake koji će se koristiti na odeći, torbama i drugoj robi.

U obaveštenju o protivljenju dostavljenom kancelariji za žigove, Adidas je rekao da predloženi dizajn „uključuje tri pruge na način koji je zbunjujuće sličan njegovom znaku i po izgledu i ukupnom komercijalnom utisku“.

Kompanija je dodala da će potrošači koji su upoznati sa njenom robom i uslugama „verovatno pretpostaviti“ da one koje se nude pod oznakom Fondacije Životi crnaca su važni „potiču iz istog izvora, ili da su povezani sa Adidasom ili ih sponzoriše“.

Američka kancelarija za žigove dala je Fondaciji Životi crnaca su važni rok do 6. maja da odgovori na Adidasovu primedbu.

Ni Fondacija Životi crnaca su važni ni Adidas nisu odmah odgovorili na BBC-jev zahtev za komentar.

Slogan Životi crnaca su važni počeo je da se koristi posle smrti Trejvona Martina 2012. godine, nenaoružanog crnog 17-godišnjaka kog je ubio Džordž Cimerman na Floridi.

Pokret je dobio još veću podršku u leto 2020. nakon što je Džordža Flojda, nenaoružanog crnca, u Mineapolisu u Minesoti ubio policajac koji mu je pritisnuo koleno na vrat, a potom je Flojd izdahnuo.

U januaru ove godine, Adidas je izgubio sudski spor u pokušaju da spreči luksuzni brend Tom Braun da koristi sličan dizajn.

Gigant sportske odeće je tvrdio da su Braunove četiri pruge previše slične njegovim trima prugama.

Braun je tvrdio da je malo verovatno da će kupci pomešati ova dva brenda jer – između ostalih razloga – njegov ima različit broj pruga.

Dokumenti korišćeni u slučaju pokazuju da je Adidas od 2008. godine podneo više od 90 tužbi i potpisao više od 200 sporazuma o poravnanju u vezi sa njegovom robnom markom.

Adidas je ranije je saopštio da je osnivač firme Adolf Dasler testirao nekoliko verzija i kombinacija pruga i otkrio da su one sa tri pruge najuočljivije na fotografijama.


Pogledajte video: Raskid saradnje Adidasa i repera Kanje Vesta:

Kanje Vest izgubio milione zbog antisemitskih komentara
The British Broadcasting Corporation

Pratite nas na Fejsbuku, Tviteru i Vajberu. Ako imate predlog teme za nas, javite se na [email protected]

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari