Lora Deng

Lora Deng

Video snimci sa stranim partnerima koji oblače tradicionalnu kinesku nošnju, pevaju mandarinske pesme i istražuju naprednu kinesku tehnologiju među najpopularnjim su sadržajima ovih influensera.

Lora Deng, blogerka za negu lepote, bila je zatečena oduševljenim reakcijama kad je pre tri godine objavila nekoliko fotografija prve proslave Božića sa njenim novim britanskim dečkom u Londonu na Siaohongšuu, kineskoj aplikaciji sličnoj Instagramu.

Pored njihovih selfija, objava je imala obavezne slike zapakovanih poklona, ukrašene jelke i praznične trpeze sa krekerima.

Ova objava je prošla mnogo bolje od njenih uobičajenih o modi i šminki i ona je stekla stotine novih pratilaca samo na osnovu toga.

Od tada je ova 29-godišnjakinja promenila priču na društvenim mrežama počevši da deli detalje iz veze i raspravlja o kulturološkim razlikama.

Broj njenih pratilaca skočio je sa hiljadu na više od 80.000.

Deng je stalno zaposlena u marketingu, ali je zaključila brojne ugovore o oglašavanju zbog broja pratilaca, koji joj donose dodatne mesečne prihode u visini od 3.000 do 70.000 juana (400 do skoro 10.000 dolara).

Nakon što je više od 10.000 ljudi zapratilo Deng, počele su da joj se javljaju i influenserske agencije.

Sada četiri čoveka obavljaju razne zadatke za nju, među njima montažu video snimaka, vode njen publicitet i prave strategije rasta publike.

Deng i njen dečko Čarls Tomas su među stotinama, ako ne i hiljadama, međurasnih parova koji ubrzano stiču popularnost na kineskom internetu.

U većini slučajeva je strani partner beli muškarac.

Većina pratilaca ovih naloga su mlade žene koje žive u bogatim oblastima.

Na primer, TJandClaire, nalog koji vode žena iz Šangaja i njen muž Amerikanac, stekao je više od 3,8 miliona pratilaca na Doujinu, kineskoj verziji TikToka, a 60 odsto njih su žene starosti između 18 i 30 godina, prema firmi za analizu podataka Čen Mama.

Fantazije i nezadovoljstvo

ilustracija

Getty Images

U maju je Deng najavila veridbu sa Tomasom, a mnogi od njenih obožavalaca su joj od srca čestitali.

„Dugo već pratim tvoju priču. Konačno ćemo prisustvovati tvom velikom danu!“, napisala je jedna od njih.

„Za mnoge mlade žene, praćenje ljubavnih veza međurasnih parova na društvenim mrežama je kao čitanje digitalnog ljubavnog romana.

„To ispunjava njihove fantazije o braku, ali i pokazuje da su nezadovoljne stvarnošću“, kaže Li Čen, koja je na medijskim studijama na Univerzitetu A&M u Zapadnom Teksasu.

Kina je i dalje duboko patrijarhalno društvo.

Od žena se očekuje da na plećima nose najveći deo kućnih poslova i odgajanja dece, diskriminacija na poslu je česta i nije došlo ni do kakvih promena u zakonodavstvu posle pokreta MeToo.

Sve više Kineskinja odbacuje tradicionalne rodne uloge, iako je država počela da ih pritiska da se udaju i imaju decu u svetlu drastičnog pada nataliteta.

Kinesko stanovništvo je 2023. godine opalo druge godine zaredom na 1,409 milijardi, što je pad od 2,08 miliona ljudi u odnosu na prethodnu godinu.

Mnogi pratioci pretpostavljaju da je veza sa zapadnim partnerom ravnopravnija, iako nužno ne mora da bude istina.

„Zapadnim muškarcima je prioritet nega porodice, mnogo više nego kineskim“, piše žena koja prati Deng sa divljenjem.

Sian Huang, docentkinja medijskih studija na Univerzitetu u Groningenu, u Holandiji, saglasna je sa tim da bi ovaj trend mogao da ukaže da je feminizam u Kinu, u porastu, naročito među grupama sa srednjim i višim primanjima.

Ukazuje da su influenseri koji promovišu samački život takođe sve popularniji.


BBC na srpskom je od sada i na Jutjubu, pratite nas OVDE.


Kineski ponos

Lora Deng

Lora Deng

Postoje razni tipovi popularnih sadržaja međurasnih parova influensera, među njima i video snimci na kojima zapadni partner isprobava kinesku hranu, peva mandarinske pesme, posećuje turističke atrakcije u Kini ili istražuje naprednu kinesku tehnologiju.

Snimak Tomasa kako šetka okolo u kineskoj nošnji po Lester Skveru bio je jedan od najgledanijih sadržaja na nalogu Deng na Siaohongšuu.

Sadržaj ume da bude sličan onom koji objavljuju strani vlogeri bliski Pekingu koji često beleže svakodnevni život u Kini i izražavaju podršku stavu kineske vlade o visoko kontroverznim pitanjima kao što je Sinđan.

Međutim, međurasni parovi influenseri retko se dotiču politike.

Deng, koja živi u Velikoj Britaniji već čitavu deceniju, kaže da je sasvim prirodno da upoznaje partnera sa vlastitim kulturom i porodicom.

„Željna sam da im pokažem najbolje aspekte Kine“, kaže ona, dodavši da na zapadnu percepciju utiču negativni medijski izveštaji.

Ona se priseća koliko su impresionirani bili roditelji njenog dečka tokom njihove prve posete Kini.

„’Mnoge stvari su ovde još bolje nego u Velikoj Britaniji’, rekli su mi“, priseća se ona.

Doktorka Huang opisuje ovo kao „kulturološki nacionalizam“, jer vlada široko rasprostranjeno nezadovoljstvo što je kineska kultura „zasenjena“ u svetu kojim „dominira Zapad“.

Na primer, francuski luksuzni brend Kristijan Dior navukao je na sebe bes kineskih korisnika interneta zato što je 2022. godine navodno prisvojio suknju u preklopu, tradicionalnu kinesku haljinu sa faltama koja korene vuče još iz dinastije Song (960. do 1279. godine).

Kineski lider Si Đinping prvi je skovao izraz „kulturološko samopouzdanje“ 2016. godine, rekavši da kineski narod treba da je ponosan na hiljade godina vlastite istorije.

To je izdignuto na ključni cilj za Peking pošto je uvršteno u izveštaj Kongresa Komunističke partije koji je Siju odobrio do tada neviđeni treći mandat na vlasti.

U međuvremenu, Kina se više okrenula sebi od kada su se proteklih godina njeni odnosi sa Zapadom našli pod ogromnim pritiskom.

kina

Getty Images

Kineski internet je na udaru stroge cenzure, što znači da su međurasni parovi influenseri „u skladu sa vladinom agendom“, kaže doktor Čen.

„Influensere možda ne motiviše nacionalizam, ali vlada može da kapitalizuje na ovome“, dodaje.

Nacionalizam, međutim, ume da bude dvosekli mač.

Vendi, koja ne želi da otkriva prezime, sada živi u Evropi sa francuskim verenikom.

Ona ima skoro 20.000 pratilaca na Siahongšuu iako izbegava da koristi heštegove kao što su „međurasni parovi“ ili „ljubavnici iz različitih kultura“.

Objave sa njenim verenikom imaju više pregleda od drugih.

Istovremeno, ona dobija mnogo rasističkih i agresivnih komentara, od kojih je neki nazivaju „zaljubljenicom u Zapad“ ili čak špijunkom.

Do sada je već tri puta gasila naloge zbog takvih napada.

Ova 28-godišnjakinja je dobijala i ponude za saradnju od različitih brendova, ali joj se nisu dopali nerealni stereotipi sponzorisanog sadržaja.

„Oni žele da objave budu što romantičnije.

„Takav sadržaj je u suprotnosti sa mojim prvobitnim namerama deljenja intime i vrši pritisak na moju vezu sa verenikom“, kaže ona.

Od ove godine ona odbija sve ponude za promovisanje.

„Želim naprosto da budem verna prema samoj sebi i prenosim naše srećne trenutke“, dodaje.

Deng je optužena da je koristila nacionalističke sentimente u službi samo-promocije, ali ona insistira da ne razume politiku i da je njen sadržaj zasnovan na ličnom iskustvu i osećanjima.

„Ljudi vole da vide kako kineski narod ponosno predstavlja našu kulturu drugima.

„Ne zanima me šta govore o oponašanju vladine politike. Ako uživam u objavama, nastaviću da to i radim“, kaže ona.


Pogledajte kako Kineskinje „idealnog partnera“ pronalaze u čet botu

Kineskinje „idealnog partnera“ pronalaze u čet botu
The British Broadcasting Corporation

Pratite nas na Fejsbuku, Tviteru, Instagramu, Jutjubu i Vajberu. Ako imate predlog teme za nas, javite se na [email protected]

Društvene mreže: Zašto su međurasni parovi hit na kineskom internetu 1

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari