Sacha Baron Cohen in Los Angeles, California, on September 22, 2019

Reuters

Britanski komičar Saša Baron Koen izjavio je da bi – da je Fejsbuk postojao tridesetih godina prošlog veka – čak i Hitleru dao prostor da propagira antisemitizam.

Baron Koen je kritikovao kompaniju tokom govora u Njujorku, a Gugl, Tviter i Jutjub je optužio da su „apsurdne stvari“ plasirali „milijardama ljudi“.

Kompanije poput ovih su pod sve većim pritiskom da ograniče i suzbiju širenje dezinformacija tokom političkih kampanja.

Iz kompanije Tviter je krajem oktobra saopšteno da od 22. novembra na ovoj mreži više neće biti političkog oglašavanja.

Početkom ove sedmice, čelnici Gugla su naveli da politički oglašivači više neće imati opciju da ciljano postavljaju oglase targetirajući ljude na osnovu onoga što su pretraživali na internetu.

Analitičari kažu da je sve veći pritisak na Fejsbuk da uvede slične mere.

U ovoj kompaniji kažu da je Baron Koen pogrešno interpretirao njihova pravila i da je govor mržnje već zabranjen na njihovim društvenim mrežama.

„Blokiramo ljude koji se zalažu za nasilje i uklanjamo naloge onih koji hvale i podržavaju (takav govor). Niko – poput političara – ne može da zagovara ili oglašava mržnju, nasilje ili masovna ubistva na Fejbuku“, dodaje se.

Šta je rekao Saša Baron Koen?

Govoreći na samitu Nikad je sada, u organizaciji Lige protiv kleveta (Anti-Defamation League), komičar je kritikovao osnivača Fejsbuka Marka Zukerberga koji je u oktobru branio stav kompanije da ne zabrani političke reklame koje sadrže neistine.

„Ako im platite, Fejsbuk će objaviti `politički` oglas kakav želite, čak i ako objavljujete laž. Čak će vam pomoći da precizno targetirate njihove korisnike kako bi te laži imale maksimalni efekat“, rekao je Baron Koen.

„Sa ovom uvrnutom logikom, da je Fejsbuk postojao 1930-ih, Hitleru bi bilo dozvoljeno da objavljuje reklame od 30 sekundi o njegovom `rešenju` za `problem Jevreja`.

On je dodao da je vreme za „temeljno preispitivanje društvenih medija i to kako šire mržnju, zavere i laži“ i doveo u pitanje Zukerbergov opis Fejsbuka kao bastiona „slobodnog govora“.

„Mislim da bismo se svi složili oko toga da onima koji šire mržnju i pedofilima, ne bi trebalo da dajemo besplatne platforme za promociju stavova i targetiranje žrtava“, dodao je.

Ranije ovog meseca, međunarodna grupa zakonodavaca tražila je da se ciljane političke reklame na društvenim medijima suspenduju, dok se ova oblast oglašavanja ne uredi zakonima.

Pred Međunarodnim komitetom za dezinformisanje i lažne vesti je rečeno poslovni model koji su usvojile društvene mreže, učinio „manipulisanje isplativim“.

sIstraživanje BBC-ja o političkim oglasima za decembarske izbore u Velikoj Britaniji je pokazalo je da se se oglasim targetiraju ključne izborne jedinice i određene starosne grupe.


Pratite nas na Fejsbuku i Tviteru. Ako imate predlog teme za nas, javite se na [email protected]

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari