U naučnim studijama nećete često naići na razmišljanje o tome koja životinja je najpopularnija na Instagramu.

Međutim, jedna nedavno objavljena studija nudi odgovor na pitanje „kako napraviti dobru ptičju fotografiju“, a kažu da na Instagramu najbolje prolazi vrsta ptica koje se zbog karakterističnog oblika kljuna i vrata nazivaju žabe.

Rezultati studije naveli su istraživače da upotrebe još jednu frazu koju nisam često sretala u akademskim radovima – „poetska pravda“.

Naime, ptičija vrsta žabe su nosioci neslavnog epiteta „ptica koje izgledaju najnesrećnije“.

Tu nepravdu sada ispravljaju milioni korisnika Instagrama – fanova fotografisanja životinja.

Rezultati su iznenadili i same naučnike, a takođe su razotkrili kako su ove ptice uspele da sakupe toliko lajkova.

„Nisu nalik ni na jednu drugu pticu, a gotovo da imaju ljudski izraz lica“, kaže istraživačica Katja Toms, psihološkinja sa nemačkog Univerziteta u Konstancu.

„Ptice koje spadaju u vrstu pod nazivom žabe su veoma retke – u našoj bazi sa više od 20.000 fotografija, ima samo 65 fotografija žaba. Verujem da orintolozi slave svaki put kad spaze ovu pticu – i tu pljušte tone lajkova“.

Javan green magpie

BBC
Popularnosti ovih ptica na Instagramu doprinele su i jarke boje

Toms se, pored psihologije, profesionalno bavi i fotografijom, a iskoristila je platformu za deljenje fotografija da shvati šta fotografiju čini dobrom, rangirajući ptičje vrste po broju lajkova.

„To je savršen teren za istraživanje – ima bezbroj korisnika iz svih krajeva sveta koji dele najrazličitije vizuelne sadržaje i stupaju u interakcije“, navodi.

Toms i njene kolege otkrile su da perje igra važnu ulogu u broju lajkova koje će dobiti fotografija neke ptice.

„Smaragdne ptice kao što su turakoi i pupavci, koji na glavi imaju „krunu“ od perja, dobijaju mnogo lajkova“, navodi se u naučnom radu koji je objavljen u stručnom časopisu za psihologiju aj-Persepšn.

Ptice plavog perja su „estetski najdopadljivije“, a ovaj rezultat poklapa se sa rezultatima drugih studija koje su ispitivale zašto ljudi lajkuju i komentarišu fotografije sa putovanja – setite se samo svih onih azurnih plaža, plavog neba i svetlucavog mora.

Međutim, morske ptice slabije prolaze kod publike, pokazuje ova studija – šljuke, ostrigarci, rode i lešinari spadaju u „manje lepe ptice“, navode istraživači i nalaze se pri dnu liste.

Ipak, fotografije koje se najviše lajkuju i šeruju nisu uvek i najlepše, primećuje fotograf Grim Purdi, koji objavljuje fotografije životinja na svom Instagram nalogu.

„Simpatične i nežne životinje bude osećanja kod ljudi – naročito životinje sa velikim očima“, rekao mi je.

Grim je nedavno osvojio drugo mesto na prestižnom svetkom foto-takmičenju koje organizuje kompanija Soni,, a kaže da Instagram koristi kako bi fotografije koje smatra važnim stigle do što većeg broja ljudi.

„Generalno gledano, korisnici Instagrama najviše vole velike mačke i životinje, a kada objavim neku fotografiju koja je meni sjajna, ali na njoj je južnoafrički majmun, neće dobiti nijedan lajk. Tako da, sjajno i popularno ne idu ruku pod ruku u 100 odsto slučajeva“.

To se definitivno uklapa u širu statistiku o pratiocima na Instagramu.

Dok najpopularniji fotograf divljih životinja na ovoj mreži ima 6.9 miliona pratilaca, jednog veoma čupavog i lepo obučenog psa pomeranca po imenu Džif Pom prati više od 10 miliona ljudi.

Poput mnogih drugih, i ja sam verovatno provela previše vremena na društvenim mrežama, a tokom karantina zbog korona virusa delila sam fotografije iz svog sveta koji se suzio za vreme pandemije, pa je moj pas tako dobio Instagram nalog.

Pogled na divlje životinje – naročito na slatke, postao je moj beg od stvarnosti.

Mnogi Instagram nalozi koji objavljuju fotografije divljih životinja pokušavaju da iskoriste simpatičnog životinja da skrenu pažnju na potrebu za njihovim očuvanjem.

Prošle godine, stranica Ekolodži prodžejt (The Ecology Project) objavila je spisak fotografa koji svoje fotografije koriste „za viši cilj“.

„Izgleda da samo razgledanje fotografija divljih životinja ima pozitivan uticaj na ljude, naročito u ovakvim vremenima“, primećuje Toms.

Pratite Viktoriju na Tviteru i Instagramu


Oči u oči sa ajkulom

Kako se jedan kajakaš susreo oči u oči s ajkulom.
The British Broadcasting Corporation

Pratite nas na Fejsbuku i Tviteru. Ako imate predlog teme za nas, javite se na [email protected]

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari