Snimak modne foto-sesije u Indiji neočekivano je postao viralan, a prikazuje decu školskog uzrasta iz siromašnih kvartova .
Većina su devojčice, uzrasta od 12 do 17 godina, obučene u crveno-zlatne sarije, napravljene od reciklirane garderobe.
Tinejdžeri su sami dizajnirali i skrojili sarije, u kojima su se slikali sa prljavim zidovima njihove sirotinjske četvrti u pozadini.
Video je snimio i montirao petnaestogodišnjak.
Video se prvi put pojavio ranije ovog meseca na Instagram stranici Inovacije za promene, nevladine organizacije (NVO) iz grada Laknau.
Dobrotvorna organizacija radi sa oko 400 dece iz gradskih slamova, obezbeđujući im besplatnu hranu, obrazovanje i edukaciju o poslovnim veštinama.
Upravo oni rade i sa decom koja su učestvovala na foto-sesiji.
Mehak Kannojia, jedna od devojčica sa snimka, kaže za BBC da sa društvom pomno prati bolivudske glumce na Instagramu, a često su i sami pokušavali da naprave odeću kakvu oni nose.
„Odlučili smo da se udružimo i napravimo nešto veće“, kaže šestanestogodišnjakinja.
Ovog puta, ugledali su se na Sabjasači Mukerdžija, jednog od vodećih indijskih modnih dizajnera koji oblači bolivudske zvede, holivudske glumice i milijardere.
Kim Kardašijan je 2018. nosila njegov crveni sari sa šljokicama prilikom snimanja za magazin Vog (Vogue).
Mukerdži je u Indiji takođe poznat kao „kralj venčanja“.
Kreirao je venčanice za hiljade nevesta, među kojima su Anuška Šarma i Dipika Padukone.
Prijanka Čopra se udala za Nika Jonasa u zadivljujućoj crvenoj Sabjasači kombinaciji..
Mehak kaže da je njihov projekat inspirisan crvenom tradicionalnom indijskom odećom za venčanja.
„Pregledale smo odeću, koja je stigla kao donacija i odvojili crvene stvari, a zatim smo počele da šijemo“, dodaje.
Bio je to intenzivan posao – devojke su za tri-četiri dana sašile desetak odevnih kombinacija, a Mehak kaže da su se pritom „dobro zabavile“.
Onda su odlučile da imitiraju manekenke sa videa za Sabjasači kolekciju.
„Baš kao i njegove manekenke, neke od nas su nosile naočare za sunce, jedna je pila na slamčicu“, dodaje.
Bio je to ambiciozan poduhvat, a rezultat je osvojio srca mnogih u Indiji.
Video je postao viralan nakon što ga je Mukerdži i sam objavio na Instagramu.
Viralni video privukao je ogromnu pažnju, pa su školu i NVO posetile brojne televizije, a neka deca su pozvala da učestvuju u TV i radijskim emisijama.
Sve je to, kaže Mehak, bilo „potpuno neočekivano“.
„Ostvario nam se san – svi naši prijatelji dele snimak i kažu da smo postale poznate.
„Moji roditelji su presrećni, a preostalo je samo još da upoznamo Sabjasačija“, dodaje.
Međutim, bilo je i kritika.
Neki postavljaju pitanje da li devojčice, obučene kao neveste, aludiraju na dečije brakove u zemlji gde se milioni devojčica udaju pre punoletstva, zbog ugovorenih brakova.
NVO Inovacija za promene saopštila je na društvenim mrežama da im nije namera da podstiču praksu dečijih brakova.
„Naš cilj nije da na bilo koji način promovišemo dečje brakove.
„Ove devojke se bore protiv takvih ideja i molimo vas da ih podržite“, napisali su.
Pratite nas na Fejsbuku, Tviteru, Instagramu, Jutjubu i Vajberu. Ako imate predlog teme za nas, javite se na [email protected]
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.