Marketinški stručnjaci tvrde da je reklamna kampanja uspešna, ako se o njoj priča.
Reklama koja se pojavila juče na profilima kompanije Koka-kola na društvenim mrežama je, više nego očigledno, razbuktala rasprave.
U kratkom video klipu pojavljuje se Deda Mraz koji drema u fotelji i naglo se prene iz sna, jer se prepadne da je već negde zakasnio.
Stiže mu poruka na mobilni telefon s fotografijom novogodišnjih ukrasa i natpisom „Deda Mraze, Beograd odavno okićen, a šta ti čekaš?“.
Vilenjaci su na odmoru, Deda Mraz je potpuno nespreman za podelu poklona. Ubrzo, shvata da ima još vremena do Nove godine, jer ni „kampanja Koka-kole još uvek nije počela“.
U reklami nema ni čuvene bočice, ni drugih oznaka poznate svetske kompanije. Sem pominjanja kampanje i činjenice da se pojavila na Tviter profilu kompanije, mnogima ova reklama ne deluje kao uobičajeno oglašavanje velikog svetskog brenda.
Japan: Koka kola nudi alkoholno piće
Britancima ponestaje piva zbog nestašice ugljen-dioksida
Post Malon i „kroksice“ – reklamni „blamovi“ poznatih
Tviter profil na kome se reklama pojavila nije bio aktivan gotovo dve godine.
Na sajtu Coca-cola.rs i dalje stoji link za reklamu pod nazivom „Praznici nam stižu?“, ali video nije dostupan.
Mnogi Tviteraši su reklamu „pročitali“ kao šalu u vezi sa prerano postavljenom novogodišnjom rasvetom u Beogradu.
https://twitter.com/TomiccNikola/status/1059570612165861377
https://twitter.com/Nemke021/status/1059734721331105793
https://twitter.com/avecidnaM/status/1059527345969811456
Ipak, nakon što je reklama nestala, pojavili su se komentari da su razlozi za uklanjanje politički.
https://twitter.com/savasavanovich/status/1059703810648629253
https://twitter.com/SRKoprivica/status/1059735333955428352
https://twitter.com/jovan_apple/status/1059703651940343809
Na pitanja zašto je uklonjena reklama niko iz kompanije nije odgovorio preko Tvitera:
https://twitter.com/KrastavacK/status/1059703778914590720
Tizer koji nestaje
U zvaničnom saopštenju kompanije Koka-kola u Srbiji stoji da je „kratki spot emitovan kao tizer na društvenim mrežama deo prednovogodišnje kampanje“, čiji je cilj da zainteresuje ljude za veliku kampanju koja će krenuti kasnije.
Predstavnici ove kompanije nisu komentarisali zašto je tizer spot nedostupan i da li je njegov cilj bio da samo pokrene diskusiju na društvenim mrežama.
„Tizer treba da ostane, a ne da se ukloni, jer time njegova namena nije ispunjena“, kaže Jelena Ovuka, koja radi kao digital akaunt menadžerka u jednoj beogradskoj agenciji.
Ona podseća da sve što je na internetu objavljeno, bez obzira da li to radi pojedinac ili kompanija, na neki način postaje javno, jer je sadržaj moguće sačuvati ili podeliti dalje.
Koka-kola spada među najprepoznatljivije brendove na svetu, a njihove novogodišnje kampanje željno očekuju i potrošači i marketinški stručnjaci. Zato uklanjanje reklame deluje zbunjujuće.
„Moguće da je ovo inovativan pristup, koji je karakterističan za Koka-kolu, ali ovakva kompanija ne treba da sebi da dozvoli poteze koji nisu strateški opravdani,“ kaže Ovuka.
Ona dodaje da na ovaj način „mi sada sudimo samo na osnovu dela kampanje i da ćemo uskoro sigurno videti širu sliku“.
Pratite nas na Fejsbuku i Tviteru. Ako imate predlog teme za nas, javite se na [email protected]
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.