jezero Ujuni

Reuters
Bazen slanom vodom u jezeru Ujuni u Boliviji sadrži vredan litijum

Kineska kompanija za proizvodnju baterija, Katl, pobedila je na tenderu za razvoj ogromnih rezervi litijuma u ​​Boliviji.

Ultra-laki metal se koristi u proizvodnji baterija za električna vozila, jer se fosilna goriva postepeno ukidaju.

Luis Arse, predsednik Bolivije, rekao je da konzorcijum predvođen Katlom pokreće „istorijsku“ industrijalizaciju litijuma u ​​Boliviji.

Više od milijardu dolara biće uloženo u prvu fazu projekta, rekao je on.

Australija i Čile su najveći svetski proizvođači litijuma, ali Bolivija ima ogromne rezerve u solanama Potosi i Oruro.

Tehničke prepreke i nedostatak infrastrukture dugo su prolongirali vađenje litijuma u ​​Boliviji, čije se rezerve procenjuju na 21 milion tona.

Arse je rekao da Bolivija još pregovara sa drugim stranim kompanijama o potencijalnim partnerstvima.

Novinska agencija Rojters navodi da su među njima američka firma Lilak Solušns, ruska Uranium One Group i još tri kineska ponuđača.

Dodao je da im je cilj da se počne sa izvozom litijumskih baterija u prvom kvartalu 2025. godine.

Argentina, Bolivija i Čile dele prostranstvo solana, ili salara, koje se nazivaju „litijumski trougao“, u kojima se nalazi više od 75 odsto svetskih nalazišta ove rude.

Slana voda se pumpa ispod solana u ogromne bazene za isparavanje, proces koji ostavlja iza sebe litijum karbonat.

Ali tehnički izazovi rudarenja litijuma izazvali su zabrinutost zbog zagađenja i komercijalne održivosti u Južnoj Americi i drugim delovima sveta.


Pogledajte video o protestima protiv otvaranja rudnika litijuma u Srbiji

Srbija, protesti i Rio Tinto: Blokada autoputeva i mostova – uz incidente, palice i bagere
The British Broadcasting Corporation

Pratite nas na Fejsbuku,Tviteru i Vajberu. Ako imate predlog teme za nas, javite se na [email protected]

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari