Kineska kompanija za proizvodnju baterija, Katl, pobedila je na tenderu za razvoj ogromnih rezervi litijuma u Boliviji.
Ultra-laki metal se koristi u proizvodnji baterija za električna vozila, jer se fosilna goriva postepeno ukidaju.
Luis Arse, predsednik Bolivije, rekao je da konzorcijum predvođen Katlom pokreće „istorijsku“ industrijalizaciju litijuma u Boliviji.
Više od milijardu dolara biće uloženo u prvu fazu projekta, rekao je on.
- Najvažnije pitanje o litijumu i baterijama na koje nemamo odgovor
- „Najviše se plašim države“ – meštani sela u okolini Bora ostaju bez vode, dok im kuće pucaju
- Jadarit, Rio Tinto i šta o tome treba da znate
Australija i Čile su najveći svetski proizvođači litijuma, ali Bolivija ima ogromne rezerve u solanama Potosi i Oruro.
Tehničke prepreke i nedostatak infrastrukture dugo su prolongirali vađenje litijuma u Boliviji, čije se rezerve procenjuju na 21 milion tona.
Arse je rekao da Bolivija još pregovara sa drugim stranim kompanijama o potencijalnim partnerstvima.
Novinska agencija Rojters navodi da su među njima američka firma Lilak Solušns, ruska Uranium One Group i još tri kineska ponuđača.
Dodao je da im je cilj da se počne sa izvozom litijumskih baterija u prvom kvartalu 2025. godine.
Argentina, Bolivija i Čile dele prostranstvo solana, ili salara, koje se nazivaju „litijumski trougao“, u kojima se nalazi više od 75 odsto svetskih nalazišta ove rude.
Slana voda se pumpa ispod solana u ogromne bazene za isparavanje, proces koji ostavlja iza sebe litijum karbonat.
Ali tehnički izazovi rudarenja litijuma izazvali su zabrinutost zbog zagađenja i komercijalne održivosti u Južnoj Americi i drugim delovima sveta.
Pogledajte video o protestima protiv otvaranja rudnika litijuma u Srbiji
Pratite nas na Fejsbuku,Tviteru i Vajberu. Ako imate predlog teme za nas, javite se na [email protected]
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.