Mekdonalds, američki lanac restorana brze hrane, objavio je detalje novog brenda KozMek (CosMc’s), pandan Starbaksu, najpoznatijem svetskom lancu kafeterija.

U njemu će se posluživati topli i hladni napici, a trebalo bi da bude otvoren blizu američkog grada Čikaga.

Kompanija planira da otvori još deset kafeterija do kraja 2024. godine.

U planu je i otvaranje 10.000 restorana širom sveta do 2027. godine, najviše u Kini, čime bi se broj restorana upetostručio.

Prvi KozMek trebalo bi da bude otvoren u Bolingbruku, u državi Ilinois, u blizini sedišta giganta brze hrane.

Sledeće, 2024. godine, biće otvoreno još 10 takvih u Teksasu.

Kompanija želi da se ovim konceptom probije na unosno tržište kafe, posebno u Americi, gde više od 60 odsto stanovnika dnevno popije najmanje jednu šoljicu kafe.

„To je veoma važan segment, koji Mekdonalds pravilno ne kapitalizuje u Americi.

„Pitanje je da li je ovo valjan pristup“, sumnjičav je Džefri Jang, osnivač Alegra vrld kofi portala, konsultanske kuće koja se bavi istraživanjem kafe.

„Onozemaljski“ eksperiment

Novi brend nazvan je po kompanijskoj maskoti, vanzemaljcu koji žudi za hranom, a koji se pojavljivao u reklamama kasnih 1980-ih i ranih 1990-ih.

Na meniju će biti čuro frape (Churro Frappe) vrsta španske krofne, kao i čokolade, maršmelou i keks.

Gosti će imati prilike da i sami naprave „onozemaljske“ napitke sa aromatizovanim sirupima.

U ponudi će biti i mali broj Mekdonaldsovih osnovnih proizvoda kao što je sendvič MekMafins sa jajima.

Sera Senatore, viša analitičarka američke multinacionalne investicione Banke Amerika, ne razume zašto gigant brze hrane pokreće psoeban brend, umesto da proširi meni u postojećim lokalima.

„Možda ćete privući nove kupce koji inače ne bi posetili Mekdonalds, ali teško je uspostaviti novi brend“, kaže ona.

Mekdonalds već ima lanac kafe i grickalica, MekKafe (McCafe), gde se služe samo kafa i kolači.

Brend je imao uspeha van Amerike, rangirajući se kao najprodavaniji napitak u Australiji.

U Velikoj Britaniji je drugi najprodavaniji lanac kafe, odmah posle Koste, kaže Džefri Jang.

Ipak, u Americi nije toliko popularan.

Senatore kaže da je sve veća popularnost kafe za poneti ubedila Mekdonalds da pokušava ponovo.

Kris Kempčinski, šef Mekdonaldsa, poručuje da investitori ne bi trebalo da se previše uzbuđuju oko KozMeka, ali je dodao da bi brend mogao da se proširi globalno.

„Nije vredno našeg vremena ako ideju razvijamo samo za jedno tržište“, izjavio je on.

Kafeterije su sve popularnije u Kini, zemlji ključnoj za planove razvoja kompanije.

Ideja je da otvore 90 restorana u Americi, a 1.900 na međunarodnim tržištima, gde već posluju.

Iz kompanije navode da bi ovo moglo da bude najbrže širenje do sada.

Više od 3.500 novih restorana biće u Kini, koja je drugo po veličini tržište ovog lanca.

Direktor kompanije kaže da bi Kina mogla da postane najveće Mekdonalds tržište.

Međutim, tekući sukob na Bliskom istoku odražava se i na poslovanje ove firme.

BBC je početkom ove godine istraživao i objavio priču o seksualnim napadima, uznemiravanju i maltretiranju zaposlenih u Mekdonalds restoranima u Velikoj Britaniji.

Tada je BBC-ju rečeno da viši zaposleni konstantno maltretiraju mlađe, od kojih pojedini još nisu punoletni.

Mekdonalds se u odgovoru duboko izvinio.

Prošlog meseca, šef britanske filijale Mekdonaldsa rekao je poslanicima da otkako je BBC objavio priču ovaj lanac brze hrane dobija jednu do dve prijave nedeljno za seksualno uznemiravanje.


Pratite nas na Fejsbuku, Tviteru i Vajberu. Ako imate predlog teme za nas, javite se na [email protected]

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari