Modna kuća Sen Loran od sledeće godine neće koristiti krzno u kolekcijama. Brioni, dizajnerska marka muške odeće, takođe.
Obe modne kuće su u vlasništvu francuskog proizvođača luksuzne robe Kering (bivši PPR) francuskog milijardera Fransao-Anrija Pinoa.
„Tokom godina, Kering je nastojao da postane lider u održivom razvoju, vođen vizijom luksuza koja je neodvojiva od najviših ekoloških i društvenih vrednosti i standarda“, rekao je Pino, predsednik i izvršni direktor kompanije Kering.
„Vreme je da odemo korak dalje i prestanemo da koristimo krzno u svim našim kolekcijama“, dodao je on.
„Svet se promenio kao i naši kupci, a modna industrija, prirodno, mora da se prilagodi promenama.“
- Kašmir, najkvalitetnija vuna na svetu, pred nestajanjem
- Ubijani zbog kože – smrtonosna trgovina azijskim slonovima
- Starački dom za životinje
Zagovornici prava životinja dugo su tražili od modnih kuća da prestanu da koriste prirodno krzno.
Poslednjih godina, jedan po jedan, brendovi su odustajali od korišćenja krzna.
Od brendova koji su deo carstva Fransoa Pinoa, Guči je prvi najavio odbacivanje krzna 2017. godine.
Balensijaga, Botega Veneta i Aleksander Mekvin su to sledili.
- Modna kuća Prada obećala je da od 2020. godine da više neće koristiti životinjsko krzno u kreiranju novih modela.
- Barberi je još 2018. godine najavio da će napustiti upotrebu prirodnog krzna u dizajnu, a takođe je obećao da će povući gotove krznene proizvode iz prodaje.
- Guči je prestao da koristi krzno od proleća/leta 2018. Balensijaga, Botega Veneta i Aleksander Mekvin takođe nemaju modele od prirodnog krzna životinja.
- Šanel je 2018. godine objavio prestanak korišćenja krzna.
- Versaće i Majkl Kors takođe više ne koriste pravo krzno.
- Kevin Klajn je je prestao da koristi krzno još 1994. godine.
- Canada Goose je obećala da će do kraja 2022. godine potpuno ukloniti krzno.
- I modna kuća Valentino je do kraja 2022. obećala da će prestati da koristi krzno.
- U avgustu je brend Oskar de la Renta obećao da će prestati proizvodnju krznenih modela.
Sen Loran je ostao jedna od retkih modnih kuća koje je sve do sada koristila krzno u kolekcijama (zajedno sa Diorom, Fendi i Luj Vitonom).
U međuvremenu, LVMH (LVMH), najveća svetska grupa luksuzne robe i konkurent kompaniji Kering, rekla je da će nastaviti da dozvoljava markama da zadovolje potražnju potrošača za krznom.
LVMH tvrdi da se njegovo krzno proizvodi na „najetičniji i najodgovorniji način“ i da se krzno ugroženih vrsta ne koristi.
U martu ove godine, aktivisti za prava životinja iz organizacije PETA (People for the Ethical Treatment of Animals) protestovali su ispred butika Sen Loran na Aveniji Montanj u Parizu.
Protestovali su zbog reklamne kampanje u kojoj je britanska manekenka Kejt Mos nosila bundu od lisice.
I ona i modna kuća su optuženi su za ubijanje životinja.
„Ovo krzno je bolje izgledalo na lisici“, navodi se u komentarima.
Prema PETA, 85 odsto krzna koje se prodaje u svetu potiče od životinja koje su čitav život bile u zatočeništvu, često u veoma lošim uslovima.
Međunarodna trgovina krznom procenjuje se na nekoliko desetina milijardi dolara godišnje i zapošljava oko milion ljudi.
Možda će vas zanimati i ovaj video: Hoće li „car životinja“ živeti na Zemlji i za 50 godina?
Pratite nas na Fejsbuku i Tviteru. Ako imate predlog teme za nas, javite se na [email protected]
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.