Indija, nesreća

Reuters

Smetnje u signalizaciji mogle bi biti uzrok železničke nesreće u kojoj je nastradalo 275 ljudi, a povređeno više od hiljadu, u državi Odiša na istoku Indije, izjavio je Ašvini Vajšnau, ministar železnica.

Kako je pojasnio na konferenciji, održanoj u nedelju, to je moglo da dovede do promena u elektronskom povezivanju vozova.

On je pomenuo i da su identifikovani ljudi odgovorni za nesreću, ali nije otkrio više detalja.

Više vagona je izletelo iz šina u sudaru vozova u petak.

Džaja Verma Sinha, članica Odbora indijske železnice, rekla je medijima da nije bilo problema u elektronskom sistemu blokiranja i da istraga ukazuje da je došlo „neke vrste smetnje u signalizaciji“.

„Da li je to bilo ručno, da li je bilo slučajno, da li je bilo u vezi sa vremenskim prilikama, da li zbog habanja, da li je u pitanju kvar na održavanju, pokazaće istraga“, dodala je ona.

Spasilačka operacija je završena i radovi na obnavljanju mesta nesreće su počeli, saopštila je u subotu indijska kompanija Jugoistočne železnice.

Neke porodice još tragaju za nestalim članovima.

Državni zvaničnik Odiše Pradip Jena rekao je za BBC da je najmanje 187 tela neidentifikovano i da zvaničnici postavljaju slike žrtava na vladine veb stranice, a da će, ukoliko bude bilo potrebno, uraditi i DNK testiranje.

Od 1.175 povređenih prebačenih u bolnicu, 793 je pušteno kući.

„Deset do 15 ljudi je palo na mene u trenutku sudara i tada je sve krenulo naopako, a ja sam bio na dnu gomile i povredio sam ruku i potiljak.

„Kada sam izašao, video sam da je neko izgubio ruku, neko nogu, a nečije lice se izobličilo“, rekao je jedan od preživelih za indijsku novinsku agenciju ANI.

U državi je proglašen dan žalosti.

Indija, nesreća

EPA

‘Ovaj nivo neuspeha je bez presedana’

Sistem elektronske blokade određuje kojom trasom će se svaki voz kretati kroz određenu oblast, čime se obezbeđuje njihovo bezbedno kretanje duž pruge.

Džaja Verma Sinha objasnika je da su se oba putnička voza približila stanici okruga u Balasoreu pod zelenim signalom, što znači da je bilo bezbedno.

Trebalo je da se mimoiđu na glavnim prugama, ali se Koromandel Ekspres sudario sa teretnom kompozicijom.

Parta Mukopadjaj, stručnjak za infrastrukturu je za BBC objasnio da zeleni signali ne bi trebalo da se prikazuju na glavnoj liniji, ukoliko je staza podešena za petlju.

„Preplitanje signala bi trebalo da bude bezbedno i ovaj nivo neuspeha je prilično bez presedana“, dodao je.

Više svedoka je u razgovoru za lokalne medije navelo da se putnički voz Koromandel Ekspres sudario sa teretnom kompozicijom, oko 200 kilometara od Bubanesvara, glavnog grada države Odiša, prenela je novinska agencija AFP.

U udesu je učestvovala još jedna putnička kompozicija, prema tvrdnjama državnog sekretara Jenea, ali hronološki sled događaja još nije jasan.

U akciji spasavanja među prvima su bili meštani susednih sela.

Neki preživeli putnici su viđeni kako žure da pomognu u spasavanju zarobljenih u olupini.

U transportu ranjenih putnika, učestvovale su lokalne autobuske kompanije.

Ovo je treća najsmrtonosnija nesreća u istoriji indijskih železnica.

Najgora železnička katastrofa u ovoj državi bila je 1981. godine, kada je pretrpani putnički voz izleteo sa šina u reku u državi Bihar.

Poginulo je oko 800 ljudi.

Uzrok ove železničke nesreće još nije poznat.

Indija ima jednu od najvećih železničkih mreža na svetu koju svakodnevno koristi više miliona putnika, a prethodnih godina bezbednost na prugama se povećala zahvaljujući velikim investicijama u infrastrukturu i tehnologiju.


Pogledajte video

Preživeli u železničkoj nesreći u Grčkoj opisuje „10 košmarnih sekundi“ nakon udesa
The British Broadcasting Corporation

Pratite nas na Fejsbuku,Tviteru i Vajberu. Ako imate predlog teme za nas, javite se na [email protected]

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari