Uber je dobio kratkoročnu dozvolu za rad u Londonu nakon sudskog procesa.
Regulatorno telo koje upravlja saobraćajem u Londonu – Saobraćaj za London (Transport for London) odbilo je da obnovi dozvolu kada je istekla prošlog septembra, uz tvrdnju da američka taksi aplikacija nije pouzdan pružalac usluga.
Uber je dobio dozvolu sada, ali je ona ograničena na 15 meseci.
Kompanija je tražila dozvolu na pet godina, ali je to odbijeno.
Posle dvodnevnog sudskog procesa, sutkinja u Višem sudu u Vestminsteru Ema Arbutnot odlučila je da Uber sada isupunjava sve neophodne zahteve.
Takođe, Uber mora da plati troškove procesa u visini 425.000 funti.
Gradonačelnik Londona Sadik Kan je rekao: „Posle godina lošeg poslovanja u Londonu, Uber je sada prihvatio da je prethodno odbijanje da se produži licenca krajnje opravdano. A to je sad potvrdio i sud.“
Tom Elvidž, generalni direktor Ubera za Veliku Britaniju zadovoljan je sudskom presudom. „Nastavićemo da radimo s preduzećem Transport for London kako bismo otklonili njihove sumnje i pridobili poverenje, istovremeno pružajući vrhunsku uslugu našim mušterijama.“
Srbija nije spremna za internet taksi
„Uznemirujuće“
Jedna od oblasti koje su brinule TfL je način na koji je Uber prijavljivao krivična dela koja su počinjena tokom vožnje.
Uber tvrdi kako je uneo velike izmene u poslovanje od septembra prošle godine.
Sada se sve sumnjive aktivnosti prijavljuju policiji direktno, a ne preduzeću Transport for London, što je odlagalo reakciju nadležnih.
Tokom suđenja, Helen Čepman, direktorka zadužena za izdavanje dozvola u TfL-u, izjavila je da je ponašanje Ubera u slučaju prijavljivanja „veoma uznemirujuće“.
Rekla je: „Već pet godina imali smo loše odnose s Uberom, jer su oni smatrali da nije potrebno da ispunjavaju neophodne uslove, jer ne rade na isti način kao i drugi.“
Javna bezbednost
TfL je izjavila da način na koji Uber funkcioniše ugrožava „javnu bezbednost“, zbog čega im nije obnovljena dozvola za rad prošle godine, što je podržao gradonačelnik Londona, Sadik Kan.
Razlozi za to su bili način na koji Uber prijavljuje ozbiljna krivična dela, kako proverava zdravstveno stanje svojih vozača i sprovodi bezbednosnu proveru zaposlenih.
Među izmenama u poslovanju koje je uveo Uber je ta da vozači mogu da koriste aplikaciju samo u regionu u kom su se prijavili za rad, kao i da je radno vreme bolje regulisano.
Nakon deset sati rada, vozači moraju da naprave pauzu od 6 sati.
Takođe svi vozači moraju da imaju položen test engleskog.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.