Autobus GSP “Beograd” broj 716 na liniji 35L potpuno je izgoreo nakon nekoliko manjih eksplozija i bezuspešnih pokušaja vozača da ga ugase, ostavljajući vozača sa lakšim telesnim povredama, juče u popodnevnim časovima.
Zbog ovog ali i brojnih sličnih nesrećnih slučajeva u prethodnom periodu, predstavnici sindikata “Sloga” u gradskom saobraćajnom preduzeću “Beograd” ukazuju javnosti na potencijalne opasnosti kojima su izloženi i vozači i putnici, i apeluju na predstavnike gradskog prevoznika da uvede dodatne bezbednosne kontrole.
“Jedan od radnika našeg preduzeća je povređen, pati od posledica udisanja otrovnih materija i bezbednost mu je ozbiljno ugrožena kada se zapalio autobus koji je on vozio, a koji kao gorivo koristi tečni naftni gas. Vozač je, nakon manjih detonacija koje je čuo u motoru, pokušao da obezbedi vozilo, zaštitio putnike a kasnije i pokušao protiv požarnim aparatima da ugasi vatru. Ipak, nije bilo dovoljno ni što mu je kolega iz drugog vozila pritekao u pomoć jer njegov protivpožarni aparat nije bio ispravan”, naveli su predstavnici “Sloge” u GSP za Danas. Oni navode da još uvek nije poznato koji su uzroci ove nezgode, i da sumnjaju da li će slučaj biti ispitan do kraja.
Oni su istakli da zbog svega ovoga apeluju na rukovodstvo preduzeća da vodi računa o tehničkoj ispravnosti vozila, ali i propratnim bezbednosnim merama koje mogu značajno pomoći vozačima u slučajevima havarije.
“U proteklom periodu beležimo porast različitih propusta u merama za prevenciju i saniranje nezgoda, osim neispravnosti na vozilima, tu je i nedostatak opreme kao što su svetla, sijalice, zaštitni prsluci, trouglovi, protivpožarni aparati… Zbog svega ovoga vozači bivaju kažnjavani u slučaju da ih zaustavi policija, a ne preduzeće koje bi o tome trebalo da brine, a kasnije u slučaju nezgode, opet su vozači ti koji snose najviše posledica naveli su iz sindikata “Sloga”.
U međuvremenu smo dobili nezvaničnu informaciju da su tokom jučerašnjeg dana svi autobusi koji koriste tečni naftni gas povučeni iz redovnog režima saobraćaja dok se ne ispitaju uzroci kvara.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.