Basara i Amfilohije

Ostavite komentar


    1. Zasto imate potrebu da bilo koga tako ostrasceno branite ili napadate pa i Amfilohija ,kada znate kao i ja da se Sveti Petar uopste nije dvoumio koja ce mu vrata otvoriti

    2. Šta nije bilo tačno navedi. Gornji članak tipično pokazuje kako ateisti brane crkvu. Ni unutar nje nisu bolji, naprotiv.

    1. Gospodine Nikoliću, zaista bih cijenio Vaš trud, ako mi odgovorite na pitanje: „Šta mislite o osobi koja kaže da su Srbi nakot (ili kopilad, kako kad), i da treba da sa njih otpada živo meso ako nijesu vjerni Sjedinjenim američkim državama“?
      Da li je to dobra osoba? Da li je to hrišćanin?
      Što se tiče Bećkovića, izjavio je da je njegova nacija (odakle potiče) nastala poslije njega, i da će umrijeti prije njega. Šta biste rekli da je u pitanju crnogorska nacija, a šta da je u pitanju srpska?

    2. To mnogo više govori o vama nego o gospodinu. Gospodin ne razume gotovo ništa što je Basara napisao a pera se latio jer mu smeta neko ko nadilazi duh vremena i njega samog postavlja na pravo mesto.

  1. Obična salatara od teksta.Zašto nisi spomenuo pogane reči nad Djindjićevim odrom,ratnohuškačke govore,mrżnju prema svemu drukčijem i širenje šovinizma u višenacionslnoj zajednici.Hvali sebe i dalje i citiraj takve kao što si ti.Bas neće uzimati u obzir takve primitivce!

  2. Sveznalica je često neznalica.Nekad mu se učini da je tako veliki,da u svoju kuću ne može da uđe!

  3. Dakle, vi konzumirate sajt Nove Srpske političke misli!!!!! Dovoljan dokaz vašeg kredibiliteta. Ne zna se šta je jasnije u ovom opskurnom tekstu! Samo mi je žao što Danas mora ovo da objavljuje.

    1. Apsolutno se slazem. Mnogo hteo – mnogo zapoceo (cas umrli njega je stigao), nit’ je nesto dokazao/pokazao nit’ je koherentno da moze da se cita „od pocetka do kraja“… Mozda postoji kurs zas novinare od mesec dana ali Basara je pre svega knjizevnik i to se u njegovim kolumnama i te kako vidi: forma, stil, koherentnost, ritam… Sve je tu. Mozete se ne sloziti sa onim sto pise ali prebacivati Basari bilo sta u vezi pisanja to je, hm… plod umisljenosti ili „neizdrzive inspiracije“.

  4. U cemu je Basara u krivu? Iz teksta se ne moze razumjeti. Ponovo je Basara u pravu……

  5. Ja sam razumeo šta je Basara napisao, a kao njegov redovni čitalac, razumem stil koji podrazumeva malo preterivanja, malo surove iskrenosti bez rukavica, što mi se i sviđa. A ovaj odgovor, nekako nisam razumeo, osim moralisanja (rekao bih praznog), ništa ne nađoh

  6. Bravo! Ne samo zbog kritike S.B, vec i zbog odbijanja podrske sveopstem primitivizmu u tzv. novinarstvu, gde se meri koliko si zuci prosuo po struji sa kojem se ne slazes, a ne koliko si opravdao (svoju) ideju. Jos kada pokusas da budes duhovit – eto „rijalitizacije“. Sustinski razlike nema – da li Pink, da li Danas, da li neko treci – razlika je u fondu reci koje koriste. Samo cucni i pisi/govori. Slicno dozivljavam i Lj.Stojadinovica koji u tom polozaju pise i protiv opozicije ’90-ih i sada protiv vlasti. Znaju mnogi sa recima, ali nesrecni su sa motivom koji ih nagna da zauzmu taj polozaj tela. Pristojnost ne zavisi od fonda reci i satrovackih kovanica koje mozes da smislis, vec od dobronamernosti za opste dobro. Ne za licno dobro. Tako rade intelektualci i pretendenti, a Vas komentar je upravo to. Bravo!

  7. Ja sam prosto oduševljen igrama bez granica kod vas u “ Danas-u“. Sutra, prekosutra će Basara da odgovara na ovo stanovište, pa onda ovaj čovek opet njemu i tako beskrajom. Izmedju pisanija verovatno popiju po koju da se usklade u raspravi. Kupi ću vam “ Ne ljuti se čoveče“.

  8. Nova srpska politička misao uopšte nije nova, stara je više od 150 godina i dovela nas je upravo tu gde jesmo. Pretpostavljajući da ste njihov čitalac, potvrđujem da ste bili fini. Uzgred rečeno, meni je delovalo da se Basara potrudio, kao retko kad, da bude nepristrasan. E sad, što pominje neke veličine i da li tu ima ličnog animoziteta, krajnje nebitno. Vični su peru, pa nek izvole ili su spali na to da ih Vi branite.

  9. Kad smo kod latinskih sentenci rekao bih „de gustibus non est disputandum“. Možete se ne slagati sa Basarom, ali ćete se složiti da je sloboda mišljenja i izražavanja važno dostignuće demokratije.

  10. „Tamo gde pobeđuje jedna ideja (jedna isina), tamo padaju glave“ (E. Sioran). Istorijske činjenice pokazuju da Srbija i jeste u ovako tragičnom položaju, pre svega zato što mi ni kao pojedinci – a ni kao kolektiv – nismo naučili da se koristimo sa mnogo ideja i mnogo istina – dobrih i loših, svojih i tuđih. Pravoslavno-hriscanska istina koju je propovedao Anfilohije bila je snazno ideolosko orudje, koje je iza svoje „objektivnosti“ krila partikularne interese odredjene drustvene grupe. Staljinisti u Srbiji (posle Titove smrti) su, naime, shvatili da moraju da promene neuspešnu paradigmu vladanja, da zamene komunistički manifest – bibijom. Rečeno učinjeno – „komunistička istina“ preobučena je u „hriscansku istinu“ sa ciljem održanja antievropske kulturne, verske i politicke klime. Dok u drugim zemljama realsocijalizma posle pada zida u Berlinu 1989. vrše tranziciju ka Evropi u građansko demokratsko društvo u nas „nove ideološke skaske“ postale su misli vladike Nikoja Velimirovića: „Hocete li uz Evropu ili uz Hrista? Uz smrt ili uz zivot? Pitate se. Razvedrite se. Odlucite se. Smrt ili zivot. To dvoje stavio je nekad Mojsije pred svoj narod. I mi stavljamo pred vas. Znajte: Evropa je smrt, Hristos je zivot“.

  11. Nije novina da oni što žive od pisanja koriste „klozetski rečnik“.
    Rableu je to bio zaštitni znak, pa ga se opet vodi kao jednog od najvećih evropskih pisaca.

    Kapric za oprostiti ako tu i tamo džarne u kakvo ustajalo Opšte Mesto što Basara često radi.

    A ne bi me čudilo da njih dvojica kafanišu privatno, a preko novina se molerišu klozetskim izlučevinama u okviru „pravila kuće“.

    1. Tek od skoro pratim Basarino pisanije i komentare „podfamoznih“. Sa nekima se slažem, sa nekima ne, ne uvek ni sa Basarom, ali sve što može da razmrda ovu žabokrečinu dobro je došlo, a to Basara uspešno radi. Rečnik kojim se služi odgovara svrsi. Mi smo ozbiljno bolesno društvo. Na ljutu ranu ljutu travku. Udri Basara tastatura ti se pozlatila.

      1. Upravo je Basara posledica tih „ljutih rana“ a ne lek za njih. Ne branim Amfilohija, sličan im je rečnik. Al Amfilohije ,za razliku od Basare ,ima kičmu. Basaru izgleda sad zanima samo penzija.

  12. Ne bih da branim Basaru, odbranice se on i sam i to sa sebi svojstvenim recnikom i kovanicama. Uvek citam njegove kolumne koje on pise ovde kao knjizevnik, a ne kao novinar. Nije mi lako jer ja volim lepotu u jeziku, a njegov je ruzan, opor, tezak Ovo sto danas, sutra i oduvek zivimo, kakvi smo i zasto smo takvi, lepo je napisao Mesa Selimovic svojim divnim, melodicnim, mekim jezikom Basara nam to baca u oci grubo, oporo, ruznim, tvrdim jezikom koji je isto nas ali nas samara i ostavlja sa grcem u zelucu. I mozda nije tesko biti novinar, onakav kakvima mnogi sebe zovu ali pisac ne moze biti svako. Zaista, pisac mora da bude hrabar. da izlozi sebe na sud svetu i da nas izvrce naopako kako bi nas spoznao. Spoznao je on i mene i Vas i euforiju oko sahrane, koliko vidim, prilicno kontroverzne osobe.

  13. Da li neko zna da mi kaže nešto o ovom profesoru, malo sam guglala i nema ništa; ima samo o nekom Draganu Joksoviću iz Plevlja koji je u Švedskoj bio poznat ganster prijatelj Arkana?

  14. Čisto sumnjam da će se Basara truditi da odgovara na ovaj tekst bez poente, glave i repa, uz to i sumnjive pismenosti.. U srednjoj školi se za ovakve radove dobijala dvojka, eventualno.

  15. Bravo za komentar. Kolumne dotičnog sam prestao da čitam pre godinu dana, možda nešto više. Zašto? Zato što je dotični hronično u nekoj nuždi, da li velikoj ili maloj, bez razlike. Tipičan primer čoveka kome pamet smeta.

  16. Mozda cak i „Politikantska nekrofilija i prostakluk SPC“, verovatno najgore crkve na svetu.
    Basara je daleko od cinika. On je covek koji,na svoj specifican nacin, pokusava da nam otvori oci, dajuci cinjenice i razloge, shvatajuci da „dzabe kreci“.
    I u pravu je.

  17. Obracam se iskljucivo ljubiteljima i obozavaocima lika i dela druga Basare.
    Kad je prozor otvoren, sto je, je l’ te, njegovo pravo, pa lupa – kaze se ‘lupa k’o prozor na promaji’.
    Kad neko glagolja (stara srpska rec, nikako Basarina „kovanica“!) radi glagoljanja, pritom repom sve zivo umazhe, treba utvrditi izraz BASARANJE. Makar da se Basarino ime upamti.
    Uzgred, ni najmanje, a jos kao profesor fizike, nisam vernik, a niti sujevernik, ipak je TAKAV KAKAV JE, Amfilohije vredan postovanja, etalon vremena, za razliku od nekog Basare koji ni sam sebe ne prepoznaje: od pisca u pokusaju, diplomate u pokusaju, intelektualca u pokusaju – prirepka svih vlasti u iscekivanju mrvica…
    Svrha, bratac, svrha – od postojanja, bitisanja do delanja. A sta je svrha jednog Basare? Da pljuje po svemu sta je Srpsko, nebitno i nezavisno od kvaliteta: da li je to Dobrica Cosic, Matija Beckovic, Amfilohije ili Car Dusan.
    Osim ako mu je smisao celo triumvirata – Smajlovicka, Srbljanovicka i Basara?

    1. A zasto je tacno Amfilohije vredan postovanja, takav kakav je? A sad je jos i „etalon vremena“, krv ti j…. Taj tvoj „pisac u pokusaju“ dobio je NIN-ovu nagradu. To tvoje frljanje epitetima vise govori o tebi („… pljuje po svemu sto je Srpsko…“) nego o onome koga hoces da naruzis. Jesi li procitao bar jednu knjigu koju je SB napisao? Profesor fizike, mos’ misliti…

  18. Ako su emocije osnova čovekovog postojanja, a jesu. Onda razum bira, vrednuje informacije koje mu nude emocije.
    Dok je glupost opasna, rekao bih najopasnija, jer glupi čine zlo. Uparvo glupost je ključna odrednica zbog čega Srbija ne može da se oslobodi od onih koji već tredeset i dve godine vode glupu politiku. Zločini su činjeni po želji i naređenju glupih
    Pročitao sam kolumu u Peščaniku Mudrice Biljane Srbljanović, jer sam znao da će kao i uvek biti napisana kako dolikuje najsvetlijoj duhovnoj zvezdi koja je prinuđena povremeno da je nema nad Srbijom zbog toliko glupih i zlih. Kao i kolumnu Mudrog Svetislava Basare. Da g-din Basara nije religiozan i odlično verski obrazovan, emocije koje ga tište a izazvane nastupima, rekao bih političkim, ja ga radije nazivam pukovnikom, Amfilohijiem, naročito na opelu koji je održao brutalno i podmuklo streljanom dr Zoranu Điniđiću. Da nije odan hrišćanstvu, sadržaj njegove kolumne izazvao bi brojne rekacije onih koji bi vrištali, da bi dokazali svoj naconalklerikalizam, nimalo stideći se za lažnu odanost naciji koja bi da preko Crkve, a pod vodćstvom počivšeg Amfilohija, prisvoji veći deo Crne Gore. Što je glupost koja nikako u Evropi ne može proći.

  19. Dobro vam je rekao Lenjin – „umetnici, pisci i ostali treba da stvaraju za narod a ne za elitu.“ Drzite se vi takve umetnosti i knjizevnosti, poput onih koje stvaraju Informer, Allo, Zadruga, Aca Lukas i ekipa i zivot ce vam proci bez nervoze.

  20. Gosp. Joksoviću, mi u Crnoj Gori više i bolje znamo od vas o Amfilohiju. Njegov život je bio posvećen negiranju Crnogoraca. Čuvene su bile njegove skaradne riječi: Crnogorci komun. kopilad i još ružnijih. Negirati svoj narod, svoju državu, himnu, zastavu- ništa podlije. Mala je riječ izdajnik.
    A o Basari, ironično da je pisac, ne stoji. Ne miješajte se u posao koji ne razumijete. Kritika je rekla svoje. A što se tiče- Čučni Jevreme- nije pisao o tome , Vasko Ivanović, nego Ratko Deletić u“ listu „Omladisnki pokret“.
    Vidim da ima dosta i primitvnih i punih vrijeđanja tekstova protiv Biljane Srbljanović.
    Srbija treba da je ponosna na Biljanu kao rijetku dram. spisateljicu koja se izvodi u Evropi. Stručnjaci vrednuju knjiž. djelo a ne ulica i pučki teatar.

  21. Epa doktore, kad pročitam vaše pisanije, Basara mi je još miliji! Bravo Svetislave! Samo nastavi u svom stilu i ne brini za broj onih koji te razumu. Uzgred, ne vidim čime je uvredio pokojnog Amfilohija.

  22. Nisam ni pisac, ni kolumnista, ni novinar, mada kakvih ima ne vidim razlog da ne bih mogao da budem uspešniji od mnogih.
    —————————
    Umesto da je uzeo dva valijuma i otišao kod psihijatra…

  23. Doktor je vremenskoj kapsuli. Blam me čitati takve gluposti i ne verujem da Danas daje prostor takvom glupanderu koji ne može da skapira Basarin humor, lucidnost i ironiju. Nije ni čudo kad se drtina oduševljava Dobricom, Matijom, Đedom, Lenjinom… Vucibatina

Ostavite komentar


Lični stavovi

Ne može, i nikad nije mogla, mačka da čuva slaninu: Fatić odgovara Baucalu 8

Ne može, i nikad nije mogla, mačka da čuva slaninu: Fatić odgovara Baucalu

Mađarski pravni teoretičar Andraš Šajo je, govoreći o tranziciji u ovom našem regionu, napisao da tranzicione promene podrazumevaju postojanje onoga što je nazvao “unutrašnjim konsenzusom” za promene, kojim se onda, na društvenom nivou, istupa iz proceduralnosti i institucionalnosti koja omeđuje postojeći poredak (poredak u najširem smislu, uključujući društvene prakse i poredak vrednosti).

Naslovna strana

Naslovna strana za 23. i 24. novembar 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Igor Brakus, radijski voditelj

Kao što sam naziv kaže, ako danas ne saznamo ono što se dogodilo danas, već sutra će biti kasno.