Sasvim su opravdana česta nastojanja i zalaganja arh. Branislava Jovina, pa i u ovim novinama, za hitnu izgradnju metroa u Beogradu, jer skoro svaki grad u Evropi, po svom prostranstvu i broju stanovnika veličine Beograda, ima metro. Međutim, u njegovom članku „Španski tramvaji“ ima stavova koji nisu prihvatljivi, tj. da nije trebalo potpisati ugovor o kupovini 30 španskih tramvaja.


Beogradu su neophodni novi tramvaji, jer već decenijama nisu kupovani nikakvi, sem onih zelenih švajcarskih davno dobijenih, dok se u međuvremenu često kupuju trolejbusi i autobusi. Na tramvaje se, pri prevozu, mnogo čeka, pa će se povećanjem njihovog broja (i poboljšanjem režima njihovog kretanja) znatno poboljšati uslovi prevoza za sve one mnogobrojne stanovnike, koji danas koriste skoro isključivo ovaj prevoz. Čak, kada bi danas otpočela izgradnja metroa, njegovo korišćenje usledilo bi tek kroz 10-15 godina, što je, bez novih tramvaja, veoma dug period za poboljšanje prevoza onih koji koriste tramvaj.

Izgradnjom metroa, što bi trebalo odmah početi, svakako bi se prevoz putnika znatno poboljšao i u brzini i u udobnosti vožnje. Ali nije izvesno da bi se time smanjila gužva u saobraćaju na našim ulicama, jer je teško verovati da će današnji vozači automobila koji ne koriste gradski prevoz u budućnosti koristiti metro. Tu pomažu samo novi mostovi, koje treba graditi na stručno izabranim mestima, koji ne bi bili nepotrebno skupi objekti.

Antun Sudarov, penzioner sa Voždovca

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari