(Bes)korisni metro 1Foto: Luca Marziale / Danas

Da je predizborna kampanja za naprednjake uveliko počela, jasno pokazuje i činjenica da se ponovo aktuelizovala tema beogradskog metroa.

I pred prošle izbore okosnica kampanje u glavnom gradu bio je taj nikada dovršeni projekat podzemne gradske železnice kada je Aja Jung, među drugim poznatim ličnostima koje su podržale listu SNS, reklamirala kartu za vožnju nepostojećim metroom.

Za razliku od svih ranije postojećih planova, ovaj aktuelni daleko je od stvarnih potreba Beograđana, jer su zarad uklapanja sa Beogradom na vodi, ali i budućim „burazerskim“ projektima na Makišu, izostavljene glavne tačke u gradu, a izvan domašaja ostavljena brojna naselja sa više od 100.000 stanovnika.

Tako sada prva linija, zarad interesa struktura bliskih vlasti i nekoliko stanica ispred tržnih centara u BG na vodi, zaobilazi Glavnu železničku stanicu u Prokopu, Klinički centar kao najveću zdravstvenu ustanovu u zemlji ili aerodrom.

Ta su mesta ostavljena za treću liniju, koja u planovima nije još ni definisana do kraja, a čiju izgradnju bismo mogli da dočekamo tek za par decenija.

Cena najvećeg infrastrukturnog projekta u zemlji, sa nekadašnje 2,2 milijarde evra otišla na čak 4,2 milijarde procenjene za samo prve dve trase.

Konačna suma, kažu stručnjaci, biće zasigurno veća od šest milijardi, a da u to nisu uračunata ni prateća proširenja tramvajske i mreže BG voza.

Da ne govorimo o činjenici da je, uprkos glasu razuma i struke i građana, na Makišu otrgnuta velika zona zaštite vodoizvorišta koje pijaćom vodom napaja ceo glavni grad.

Prema onome što do sada znamo, opšti je utisak da će ovaj projekat građanima doneti mnogo više štete nego koristi.

I možda koristi neće imati ni dobar deo Beograđana, ili neko ko iz unutrašnjosti Srbije doputuje u Beograd, ali će i jedni i drugi, a verovatno i njihovi potomci, otplaćivati astronomske inostrane kredite koji u tu svrhu budu podizani.

S druge strane, iako bi prvi radovi trebalo da počnu do kraja godine, pitanje je da li će i kada uopšte i doći do realizacije bar prve linije.

Ne bi bilo prvi put da sve ostane na obećanjima i slikanju uz kamen temeljac, jer nam već skoro deceniju, u zamenu za glasove, prodaju karte za nepostojeći metro.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari