Zašto je potreban besplatni javni prevoz?

Mini feljton (1)

Ostavite komentar


  1. Nevidjena glupost. Autobusi nam padaju s marsa, vozaci i njihove plate? Odrzavanje autobusa finansiraju dobre vile? Povecajte plate, dovedite zemlju u red pa ce narod placati karte.

  2. I lift se plaća neznalice kroz održavanje i plaćanja struje koji potroši, loš primer za upoređivanje sve se plaća.

  3. Besplatni javni prevoz košta, i nerealno je da ga veći grad u Srbiji uvede (BG, NS,…) bez da se napravi druga strana prihoda. U Beogradu bi mogao da bude besplatan, ali da se plaća viši infostan tj. taksa za prevoz npr. Treba pod hitno rešiti pitanje naplate jer ovako stvarno nije pošteno, mora se najaviti da od tog i tog datuma nema više opraštanja, zaposliti 2000 kontrolora privremeno, uvesti kontrolu ulaska na neke terminuse, uvesti tačkaste kontrole po gradu. Za nedelju dve svi ima da plaćaju kartu.

  4. Mnogo pogrešnih stavova.
    Ne spadam u bogatije stanovnike. Naprotiv. Međutim, vidite ovako: sa napunjenih 65 godina ima bepslatan prevoz i onaj ko ima penziju reicmo 800 evra i još radi. A plaća 30 evra mesečno nesrećnik koji još nema 65 godina, radi kod privatnika i ne prima platu mesecima.
    Ko je navikao na auto, neće se gurati u GSP zbog 50 dinara.

    Rešenje: besplatno za one sa primanjem ispod recimo 300 evra, da plaća reicmo 500 din mesečno onaj sa 300-500 naplate, i tako stepenasta tarifa. Da grad ipak nešto prihoduje a da ne bude ono: Besplatno je pa hajde da dokon pravim gužvu po GSP i kad treba i kada ne treba.
    Pogledajte putnike u špici, nisu samo oni koji idu na posao, ima tu i dokonih.

  5. Besplatan prevoz je bio u Ljubljani pre oko 40god.Troskove su delili grad i firme po broju zaposlenih po nekom sistemu.Bilo je dobro dok nisu dosla bolja vremena

  6. Ne znam, ovo me podseca na pricu o besplatnim udzbenicima i besplatnim vrticima,pa tako besplatne udzbenike imaju oni koji stanuju u udzerici i na Dadinju,besplatan vrtic imaju oni koji jedva sastavljaju kraj sa krajem i oni koji decu voze dzipovima u taj isti vrtic.Pre neku godinu je u jednom gradu u susedstvu zabelezen slucaj da su pravo na topli obrok u narodnoj kuhinji imali i oni koji su dolazili kolima (bmw) u tu istu narodnu kuhinju. Dakle ne mozete da imate i stan od par stotina hiljada do nekoliko miliona evra i da vam drzava daje bepslatan prevoz i jos da vam sredjuje fasadu zgrade u kojoj zivite. Sto je taj sistem lep,em kupis stan, em ti drzava sredjuje fasadu,besplatan vrtic,knjige za decu i besplatan prevoz. Super..samo sto nema ko to da plati.. Beograd se polako prazni i nece vise imati ni milion gradjana,kamo li vise i svi treba prema svojim mogucnostima da placaju prevoz. Ono sto nam treba je gradski prevoz sa vise autobusa i da tamo gde nema zainteresovanosti GSP-a, za neke daleke linije,iste budu date u koncesiju,a ne da se glavne linije daju u koncesiju a GSP ostaje bez istih. Dakle javni prevoz u drzavnim rukama,koji svi placaju, a ne u privatnim rukama koje placaju svi gradjani.

  7. Ne slažem se da javni prevoz bude „besplatan“, jer to svakako moramo mi da platimo, na ovaj ili onaj način. Sa druge strane, mislim da je rešenje imati pravedniji tarifni sistem u kojem će i dalje biti zaštićene najugroženije kategorije putnika, ali neće moći da bude besplatan za sve. Primera radi, koliko nas košta da za sve penzionere bude besplatan prevoz? Da li je to pravedno da i onaj penzioner kome je penzija 17.000 dinara ima besplatan prevoz kao i onaj koji ima penziju 95.000 dinara? Umesto toga, uvesti povlašćene cene – na primer penzioneri sa minimalnom penzijom imaju potpuno besplatan prevoz, penzioneri sa primanjima, na primer od 25.000 do 35.000 plaćaju povlašćenu cenu od 300 dinara mesečno, penzioneri sa primanjima od 35.001 do 45.000 dinara plaćaju 450 dinara mesečno, penzioneri sa primanjima od 45.001 do 55.000 dinara 600 dinara mesečno, ostali sa većim penzijama od 50.000 dinara plaćaju 800 ili 900 dinara mesečno. Tako bi se postiglo da ipak grad ima neke prihode od takve kategorije putnika, a opet da cena bude takva da ne opterećuje kućni budžet. U Beogradu više od 350.000 penzionera ima kartice za besplatan prevoz, pa pomnožite koliki je samo to gubitak… Čak bih uveo i da učenici osnovnih škola plaćaju prevoz, ne zbog toga da bi se na njima zaradilo, već da bismo ih na vreme naučili da ta usluga treba da se plaća, na primer 200 dinara mesečno, srednjoškolci 300 dinara mesečno. Za sve ovo može da se napravi precizna računica i pravedniji sistem gde će većina plaćati po malo, a ne da se sve svali na zaposlene. Tu treba da se uključe ekonomisti, saobraćajni inženjeri, pravnici, a što da ne i sociolozi i tako dođe do najboljeg rešenja, ne ovakvi populistički predlozi dajte sve besplatno.

  8. Koje gluposti, porediti lift i kavni prevoz, samo samozvani eksperti to mogu, a lift plačaji svi stanari( ako plačaju komunalije) što ovi eksperti ne rade, energiju, održavanje, toliko o slobodi keretanja i pravu samo bez obaveza nema prava. Kad uništavate sredstva u eko protestima, ko to plaća, vi sigurno ne jer svoja primanja ne prijavljujete, smarači. Radote nešto pametnije

  9. Apsolutno podrzavam. Da sam gradonacelnica prevoz i internet bi bili besplatni i svima dostupni jer podrzavaju dve bitne gradjanske slobode – slobodu kretanja i slobodan protok informacija

  10. Pogresan naziv. Ne „besplatno“, nego ne placa se javni prevoz. Ne postoji besplatno, sve kosta, naravno i takav javni prevoz. Porez iz dohotka za javni prevoz, kao sto placamo zdravstveno osiguranje. Takodje, nema naplate javnog prostora za parkiranje vozila, naplacivalo bi se, npr. 1000. – 2000. din uz registraciju vozila. Naplata samo u javnim garazama i namenski napravljenim parkinzima…privatnim. Ulice i trotoari bi bili dostupni za parkiranje, ali u uredjenim trakama, zonama. Dakle, ne placa se javni prevoz, ne placa se parkiranje na javnim povrsinama, tj.ulicama i trotoarima. Prednosti: masivna infrastruktura postaje bespotrebna! Nema kontrole, nema armije administratora, specijalnih „policija“ za kontrolu i naplatu kazni, i sistema/softvera/hardvera….koji trenutno
    postoje. Nema parking infrastrukture, vozila (landrover), kamera, softvera…silnog ljudstva….nema tuzbi, sudskih procesa…nema namestanja posla odredjenim firmama….e to jedino ne bi bilo dobro, upravo zbog tih firmi koje bi profitirale. Korisnicima javnog prevoza, narodu, zaposlenima, nezaposlenima, starijim i mladjim, studentima, ucenicima, …svima koji imaju potrebu da se krecu. Vozacima bi bilo takodje znatno lakse. Parkiranje na uredjenim i za to odredjenim mestima bez naplate. Ko zeli, parkira u garazi i plati koliko vlasnik iste odredi.

  11. Pogresan naziv, javni prevoz se ne placa, ali, naravno, nije besplatan. Placa se nadrugi nacin. To ima i velike prednosti, brze, jednostavnije, bez masivne infrastrukture tipa kontrole, naplate, ….jednostavno, 1 % plus porez za javni prevoz.

  12. Jedino rešenje za gužve po gradu je besplatan javni prevoz svako po dinar na litru goriva i problem rešen.

  13. Opet moram da reagujem. I ako je ova ideja fururistčka i nema osnovne logike, potkovana je i sa mnogo neistina. Odiše ovaj tekst neverovatnom infantilnošću. Prvo prevoz u Gradu Beogradu košta oko 350 miliona evra godišnje. Na dnevnom nivou koristi ga 800.000 ljudi. Da ovo znači, da bi se od mog poreza, koji plaćam državi, uzimao deo da se plaća prevoz i ako ga ne koristim? Drugo, zašto se autor nije fokusirao na taksi vozila, u krajnjoj liniji udobnije je. Ili zašto autor nije napisao kako do besplatne vode, mada u svetu milijardu ljudi nemaju pijaću vodu na 100km od svog staništa. Direktiva je jasna, korisnik plaća. Nije ni na gradskom prevozu da iz svog budđeta troši novac na socijalne kategorije. Autoru savetujem da napiše u tri dela Mir u svetu moguć, ratova više biti neće. Ja samo ne mogu da verujem da neko veruje u ovo što je pisano. A deluje kao lepo. Verujem ako je neko iz NIS-a čitao, da ga je dodirnuo tekst i 100% će ponuditi besplatno gorivo, fabrike će davati besolatne autobuse, majstori sa zadovoljstvom poravljati besolatno. Naravno, vozačima treba dati platu 100 evra, razumeće oni da je to zbog mobilnosti. Autor sam sebe doživljava kao autoritet a ovaj tekst nije ni za bajku, koliko je naivan. Nedostajali su samo patuljci koji, dok autobusi spavaju, poprave ga, natoče gorivo, poprave ga. Ali strašno!!!

Ostavite komentar


Lični stavovi

Deca koja ne padaju na "štosove iz Minhena" 10

Deca koja ne padaju na „štosove iz Minhena“

Srbija ovih dana nalikuje domu omladine. Tačnije, njenom gornjem domu. Studenti i srednjoškolci - budući studenti, pokazuju građansku zrelost koja razbija predrasude o generaciji konformističkih igrača igrica i pratilaca klipova na Tiktoku.

Naslovna strana

Naslovna strana za 21. i 22. decembar 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Marko Nastić, di džej

Tokom svih ovih godina čitajući Danas naučio sam šta predstavlja nezavisno novinarstvo i koliko je to danas veoma retko.