Brzi promašaj Srbije 200 na sat

Ostavite komentar


  1. Tekst počinje i završava nekakvom tezom – nebulozom o nekakvom narodu koji mu (kome to „mu“ ako piše o vlasti i političarima, valjda kojoj i kojima?) nameću mitomaniju? Narod kao nameće vlastima nešto, bilo šta, konkretno nekakav sistem vrednosti? Valjda stvari stoje obrnuto?

  2. Zalud pišeš ako ne glasaš. Nemci se žale da im Bundesbahn ne stavlja dovoljno vozova u promet, a pri tom imaju najbolju mrežu autoputeva u Evropi i svako od njih ima u garaži bar jedno novo auto od preko 2000 kubika, a mnogi i neku sportsku marku. Ali oni znaju i poštuju da je železničku prevoz četiri puta jeftiniji od kamionskog. Zato je učešće transporta u ceni koštanja proizvoda manje od osam posto, a kod nas oko trideset posto. Zato naše cene proizvodnje nisu konkurentne makar radnik radio besplatno, jer je učešće plate u ceni proizvoda ispod deset posto. Šta je briga M. Rističevića što su njegove diskusije skuplje od diskusija nekog evroparlamentarca,a plata deset puta manja. On ima druge izvore prihoda. U našem Apsurdistanu sami železničari su ukidali pruge po Vojvodini i vozili kući šine i drvene pragove i instalacije. Lud bio kralj što je gradio pruge, a ovi ništaci oteraše našu decu po belom svetu. Kome pišem? Rističeviću? Načekaću se da on shvati da je cena koštanja vozne karte u Sokolu sto puta veća od prodajne cene karte NišEkspresa, trebala bi biti bar četiri puta niža.Važno je dobiti izbore, pa šta košta da košta.

  3. Svaka cast na racionalnom prikazu. Ukidanjem glavne zeleznicke stanice u Beogradu potpuno je obesmisljen zeleznicki saobracaj. I to zarad privatme investicije. Rezultat je da svi kupuju kola i vise nema gde ni da se parkira a parkovi se polako osvajaju od strane vozaca. Kod nas u Zemunu vec dva parka su prepravljena u privatne parkinge. Jedan je park poloprivrednog fakulteta a drugi veliki park gde profesori i nastavnici imaju svoj privatni parking u samom parku.

  4. Kratkovidost na delu: pruga spaja milionske gradove Beograd i Budimpeštu. To što će ostatak pruge tek da se gradi ne utiče na logiku projekta.

  5. Što se onda grade ovakve pruge po Evropi? Tri po tri minuta i do Budimpešte 3 sata kraće nego sada.

  6. Dobra analiza, s tim da treba reći i da je cena od 2.2 milijarde evra mnogo veća od realne cene, to je ono što treba pre svega ponavljati. Evo nedavno je Turska potpisala ugovor za izgradnju brze pruge sličnih karakteristika od Izmira do Ankare (po mnogo težem ternu od vojvođanske ravnice), takođe za 2.2 milijarde evra, a dužina je 503km! O tome treba misliti…

  7. Zašto se uporno piše km/s umesto km/h? Inače, odličan tekst. Ne veruje da je neka ozbiljna studija prethodila odluci da brzina bude 200 km/h i to baš ka Budimpešti.

  8. Ukidanje stare železničke stanice je planirano od kraja drugog rata, a konačno je doneta odluka 1972. prema ranije usvojenoj varijanti M3 za teretni saobraćaj i varijanti Prokop za putnički saobraćaj.

  9. Gde su putokazi na putevima a i u beogradu ako hocemo na par sa vremenom trebalo bi prvo te probleme resiti ane kad udjes u beograb kao udjunglu ninapisa vidljivog ulica ani tih putokaza

  10. A sta su radili ridari u najopasniaoj jami u Evropi u 4h ujutru. To nas kosta 8 ljudskih zivota itd

  11. Nije to narod ni sugerisao ni zeleo. Polovina nije ni znala a druga polivina zna dobro koliko se tu krade na putevima. Gde je bila struka da nesto kaze.

  12. Господине Карло, Ваша анализа која почива на трбдњи да је пруга грађена да повеже БГ и НС па на основу тога извучени закључци је равна тврдњи и анализи аутопута БГ до ЗГ у једној његовој деоници нпр. Шид – Сл. Брод! Да Вас подсетим и да је пруга БГ – Будимпешта само део шире и веће приче. Након таквог посматрања се потписати као инжењер саобраћаја много тога у вези са Вама доводи у сумњу! Кратко речено или сте нестручни или злонамерни?

  13. Ma ljudi ako vam se ne svidja i neodgovara u Srbiji vrata su vam otvorena sirom.

  14. Navodi da je pruga samo deo projekta do Budimpeste,zahtevajo jedan odgovor.Svi putevi u Evropu i svet vode kroz Budimpestu?Lep grad,Evropski,ali periferija Evrope.Odakle toliko odusevljenja,ne samo u Srbiji, za sve sto dolazi i potice iz tog grada?Svakom pametnome jasno u sekundi.Isto deo sirokog projekta druge vrste.

  15. Pozdrav za kolegu železničara Karla.
    Sto bi prof. Mandić rekao: Naime, da se struka bilo šta pita u ovoj zemlji, totalno bi drugačija strategija razvoja železnice bila. Struka se, drage kolege, ne pita ništa.

  16. Ovima što pominju da je naša pruga deo nekakve ‘šire slike’ do Pešte i dalje, da napomenemo – Mađari svoj deo pruge grade za 160 km/h…

Ostavite komentar


Lični stavovi

Naslovna strana

Naslovna strana za 25. novembar 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Biljana Lukić, novinarka

Danas su profesionalne dnevne novine kojima može da se veruje.