U petak 9. 2. 2024. je ekipa Kulturnog dnevnika RTS-a bila u Kolarčevoj zadužbini zbog koncerta Beogradske filharmonije.
Bili su u „gostima“ od 19.15 do nekih 20.30.
Napravili su intervju sa solistom te večeri, sa domaćim kompozitorom, snimili početak koncerta orkestra Beogradske filharmonije.
Ali ono što nisu snimili, a bilo je važno, i to je do 1.000 ljudi u publici pozdravilo gromoglasnim višeminutnim stajaćim aplauzom.
To je bilo petominutno obraćanje muzičara Beogradske filharmonije svojoj publici i javnosti pre početka koncerta u vezi sa stanjem u „kući“, kao i problemima koji ih opterećuju kao pojedince i kao kolektiv.
Na naše iznenađenje, te večeri u Kulturnom dnevniku nije bilo nijedne reči niti sekunde posvećene tom činu.
Ekipa Kulturnog dnevnika je potpuno i brutalno cenzurisala govor člana orkestra Beogradske filharmonije.
Pustili su sve ostalo, pre i posle govora.
O ovome ni reči.
Čemu služi Kulturni dnevnik?
Čemu služi RTS?
Dnevnik, pa i kulturni, treba po formatu da izvesti šta se tog dana desilo, a ne da prećutkuje, ignoriše ili cenzuriše stvarnost.
A ako Kulturni dnevnik ne zanima stanje i dešavanja u kulturnoj instituciji kao što je Beogradska filharmonija, i to na stogodišnjicu, to je poražavajuće.
Kulturni dnevnik ima obavezu da objektivno i tačno izveštava građane Srbije, jer je to uloga Javnog servisa.
Ovaj „gaf“ redakcije Kulturnog dnevnika nema racionalnog objašnjenja sem namernog cenzurisanja članova filharmonije u borbi za dostojanstvo i status u društvu, kako svoje, tako i institucije koje predstavljaju i zaslužuju.
Tužno i ružno.
Iskreno i u svoje ime,
Igor Ranković.
Autor je član Beogradske filharmonije od 1996. godine
Stavovi autora u rubrici Dijalog ne odražavaju nužno uređivačku politiku Danasa.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.