Znači, đubrijere su posude za smeće. Spadaju u urbani mobilijar.
Postavljaju se po parkovima, šetalištima, dečjim igralištima i tako dalje. Uglavnom, dosad nisam čula tu reč, pa i mnogi koje sam pitala, a verovatno ne bih ni sad da nije bilo SNS novina „Za lepši Novi Beograd“, pronađenih na autobuskoj stanici na Vidikovcu. Stigle osamdesetdevetkom, najverovatnije. Ta reč „đubrijera“ jedno je od retkih iznenađenja u, inače, veoma dosadnoj kampanji za gradske izbore. SNS se u svojim novinama pohvalio da ih je postavio na brojnim mestima u Novom Beogradu, i ne samo to, nego i sa mnogo drugih rezultata ilustrovanih s malo teksta i velikim fotografijama raspoređenim po obrascu – pre i posle. Slika „pre“ prikazuje prazno i zapušteno dečje igralište, a slika „posle“, to jest, nakon SNS intervencije, razigranu dečicu, mame, tate, bake i deke kako uživaju u obnovljenom ambijentu. Tu su klackalice, vrteške, njihalice, klupe, zelenilo i đubrijere. Mada i dalje, kad pročitate tu neobičnu reč, a živite u Beogradu, teško da vam padne na pamet da je đubrijera posuda za đubre, već pre žardinjera u koju svi slučajno ili namerno bacaju smeće. Dakle, pomislićete logično – tako nastaje đubrijera, ali, eto, niste u pravu. Svašta iz tih novina može da se nauči, pa tako i o „Orlovom gnezdu“ što je zanimljiv naziv za ljuljašku sa korpom za decu… Sve ostalo je manje više poznat SNS stil – navode svoja postignuća, sredstva koja su u njih utrošili i da bi i mnogo više postigli da nije bilo opstrukcija aktuelnih predstavnika vlasti u ovoj najmnogoljudnijoj opštini u gradu. Kruna svega je, pogađate, Muzej savremene umetnosti na Ušću, koji je obnovio i otvorio Opštinski odbor SNS Novi Beograd iako je muzej republička institucija i iako su njegovu rekonstrukciju inicirale i započele prethodne vlasti. Zbog toga je ova cela kampanja retko dosadna da bi mogla da se nazove i SOS po najkraćoj i najjednostavnijoj reči od tri slova u Morzeovoj azbuci. I to iz više razloga, ne samo zato što je realno situacija u gradu i zemlji alarmantna budući da su se vlastodršci „proslavili“ s mnogo sumanutih odluka i intervencija u prestonici, nego što se SOS često pisala u vidu skraćenice s tačkama između slova i u tom slučaju imala različita značenja – „Save our ship“ „Save our souls“.
Međutim, kako su kod nas izbori česti i kako se vrte gotovo isti likovi na političkoj sceni, koji manje više obećavaju isto a od toga ispune ništa ili veoma malo, ovu kampanju najbliže ilustruje jedno zanimljivo grafičko rešenje berlinskog pozorišta gde na plakatu stoji S.O.S. kao skraćenica od „Same old shit“. Stoga je đubrijera u ovoj kolotečini hit, a nekako vas i navodi da, pošto dobro prostudirate ceo SNS štampani promo materijal da isti smestite upravo tamo gde pripada. U đubrijeru.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.