Gradski ubanista: Napredni pregovarač 1

Iako na sastanku sa gradskim urbanistom nije prihvaćen ni jedan zahtev građana donjeg Dorćola oko izbora alternativnih trasa trolejbuskog saobraćaja, Marko Stojčić je u medijima objavio da je dogovor sa njima postignut, a problem sa provlačenjem trola kroz komšiluk rešen.

Danima su stanari Žorža Klemansoa, Gundulićevog venca, Venizelosova, Dunavske, Poenkareve i okolnih ulica protestovali zahtevajući da im ne budu dodatno devastirane ulice, posečeni drvoredi, smanjen javni prostor i ugroženo kretanje zbog povezivanja trolejbuske infrastrukture i krpljenja problema koje stvara izmeštanje javnog prevoza iz centra grada.

Umesto iskrenog razgovora, javne rasprave i zajedničkog nalaženja rešenja, naišli su na perfidno zavlačenje i manipulacije njihovim zahtevima.

Lažna obećanja, kupovina vremena, tajni i noćni radovi, pokušaj unošenja razdora u grupu, favorizovanje podobnih pojedinaca kao predstavnika grupe za pregovore i na kraju i lažne izjave da je dogovor postignut, obeležile su dosadašnje ponašanje gradskih vlasti u komunikaciji sa građanima donjeg Dorćola.

Na slično ponašanje su naišle mnoge grupe komšija koje su se širom grada pobunile protiv štetnih gradskih projekata.

Ali kada se pogledaju argumenti za ono što gradske vlasti nameravaju da urade na donjem Dorćolu, zaista im ne ostaje ništa drugo nego da „muljaju“ i pokušaju da se izvuku iz problema koje su sami napravili namerom da se javni saobraćaj izmesti iz centra grada.

Na Dorćolu su posledice ove odluke neželjene trase, seča drveća, smanjenje javnog prostora, a u drugim delovima grada nestaju trolejbuske linije koje znače život za cela naselja.

Posledica ovog neracionalnog poteza je i ukidanje trola 19 i 28 koje su povezivale čak tri studentska doma sa brojnim fakultetima na studentskom trgu i spajale Konjarnik i Zvezdaru sa centralnim gradskim jezgrom.

Možda su za gradske glavešine autobusi i trole nepotrebne jer su navikli da se voze automobilima, ali preko 50% građana Beograda koristi javni prevoz kako bi se kretao u gradu i nema nikakvog opravdanja da im javne institucije, obrazovne i ustanove kulture, kao i drugi sadržaji koji se nalaze u centru grada budu nedostupni.

Ali čak i tu greše, jer bez uređenog i kvalitetnog javnog saobraćaja, koji bi mogao da bude dobra alternativa privatnim automobilima, ne možemo očekivati da se smanji gužva na ulicama ili da se oslobodi mesto na parkingu.

Zato građani koji se na donjem Dorćolu ili Zvezdari, protestima i blokadama bore za svoj kraj, biju bitku za sve nas koji želimo da se u razumnom roku prevezemo od kuće do posla ili da bez gužve prođemo kroz grad.

Oni odbijaju da budu žrtve avanturističkog, nepromišljenog i štetnog krpljenja javnog prevoza, a u tome zaslužuju solidarnost i podršku.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari