Vikend je, nedeljno predvečerje na beogradskom aerodromu. Vozač autobusa lagano se kreće po pisti, prevozeći putnike koji su stigli u Srbiju. Greškom, staje na pogrešnu „stanicu“, mešajući ljude koji su došli, sa onima koji su krenuli da izađu iz naše zemlje.
Predgovor ovog poglavlja javnosti još uvek nije poznat, ali iskrcavanje putnika na pogrešnom mestu imalo je efekat leptira – prodrmalo je institucije, izazvalo kolaps, i još jednom podsetilo da se od Vansija bar jednom mesečno može očekivati propust.
Prvo poglavlje otvorila je hitna reakcija MUP-a, čiji su pripadnici morali da izvrše vanrednu bezbednosnu kontrolu tranzitne zone. U međuvremenu, probudilo se i Ministarstvo infrastrukture i saobraćaja, koje je naložilo da Direktorat civilnog vazduhoplovstva sprovede inspekcijski nadzor, i utvrdi okolnosti koje su dovele do pomenute greške.
Do drugog poglavlja, oko hiljadu putnika postalo je žrtva opšteg haosa. Svi koji su se spremali za ukrcavanje na let, morali su da se vrate na startnu poziciju, i da još jednom prođu pasošku kontrolu, kako bi mogli da napuste zemlju. I tako opterećeni kapaciteti zemaljskog osoblja, postali su zasuti putnicima koji bi već trabalo da se približavaju ciljanim destinacijama, a čiji su letovi zbog cele gungule – pomereni.
U trećem, skoro viđenom poglavlju, zaključilo se da je čitava halabuka isključivo greška francuskog Vansija, čuj mene države što je sa njima sklopila ugovor na četvrt veka. Još od maja meseca, zbog propusta istog operatera građani su navikli da im trocifrene linije gradskog prevoza imaju redovniji red vožnje od aviona, i da svaka promena vremena utiče na letove više nego na reumu. Tako je, posle svake vesti o problemima na aerodromu, jedina „pravda“ koju građani dobijaju grdnja neposlušnog Vansija od strane ministra Gorana Vesića, i podsetnik da mu sledi kazna za to što je bio nevaljao.
Pogovor: Iako nadležni konstantno podvlače da greške operatera nadoknađuje isključivo on sam, treba podsetiti da francuska firma ima ugovor sa Srbijom, koji kaže da će još skoro dve decenije poslovati kod nas. Takođe, da taj ugovor nikada nije javno objavljen, kao ni tačne „kazne“ koje je zbog grešaka morala da nadoknadi. To otvara pitanje, na koji tačno način je Srbija vezana za ovu kompaniju, čije greške konstantno stavlja pod tepih, ali i još veće – da li su joj, iz nekog razloga, vezane ruke pred Francuzima?
Stavovi autora u rubrici Dijalog ne odražavaju nužno uređivačku politiku Danasa.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.