Oštro osuđujemo korišćenje neprimerenih termina i izraza u tzv. Zahtevu koji je Institut za javno zdravlje u Nišu uputilo Ministarstvu zdravlja Republike Srbije, a koje su objavljeni u izdanju dnevnog lista Danas od 06.11.2015. u tekstu pod naslovom “Sumnjiva kontrola vode za piće ugrožava zdravlje?“.

U pomenutom tekstu se na krajnje neodgovoran i neodmeren način pojavljuju termini i rečenice kao što su : ''grubo kršenje zakona'', ''ugrožavanje zdravlja stanovništva'', ''visoko rizičan vodovod'' i sl., koji jasno imaju za cilj izazivanje nepoverenja kod naših korisnika, nanošenje višestruke štete niškom vodovodu i uzbunjivanje javnosti. Odlučno i odgovorno demantujemo sve tvrdnje koje su iznešene u Zahtevu Instituta za javno zdravlje u Nišu i u pomenutom tekstu.

JKP ''Naissus'' – Niš sve svoje aktivnosti obavlja strogo pridržavajući se postojeće zakonske regulative. Zdravlje stanovništva nam je na prvom mestu. Tome u prilog ide i broj od oko 20.000 analiza vode za piće na godišnjem nivou. Svi rezultati analiza su uvek pokazivali samo jedno, da se radi o vodi za piće visokog kvaliteta! Ne tražimo ni manja ni veća prava od drugih vodovoda u Srbiji. Metodologija za određivanje broja ekvivalentnih stanovnika i na osnovu toga broja eksternih uzoraka vode, ista je u Valjevu, Leskovcu, Zaječaru… pa i u Nišu.

Nevešto se braneći da im je neko nešto ''nametnuo'' kolege iz Instituta za javno zdravlje, prećutkuju činjenicu da nisu uputili ni jednu primedbu na ponuđene uslove iz Ugovora o eksternoj kontroli uzoraka vode za piće, koji su kao najbolji ponuđač potpisali 05.10.2015. godine. Duboko uvučeni u želju za poboljšanjem svojih ekonomskih i finansijskih parametara poslovanja, zaboravili su da se iznad svih nas nalaze zakoni, tradicija i njegovo veličanstvo potrošač.

Aktuelne Zakone i propise iz oblasti naših delatnosti strogo poštujemo. Tradicija potpune zdravstvene ispravnosti vode za piće duga 78 godina, govori dovoljno o nama i našem poslovnom pristupu i odnosu prema vodi i zdravlju. Poštovanim koleginicama i kolegama iz Instituta za javno zdravlje u Nišu poručujemo da im nećemo dozvoliti da višedecenijski rad, znanje i angažovanje zaposlenih u niškom vodovodu omalovažavaju, neosnovano napadaju i stvaraju atmosferu straha i nepoverenja kod naših sugrađana. Nesporazumi i manji problemi u komunikaciji su sastavni deo svakog posla i saradnje na nekom poslu. Rešavanje takvih problema treba da ostane deo angažovanja zaposlenih u Institutu za javno zdravlje u Nišu i JKP ''Naissus''-a, a ne predmet medijskih prepucavanja koja mogu da imaju nesagledive posledice.

S tim u vezi narednih dana na sastancima predstavnika menadžmenta naše dve kuće i drugih nadležnih institucija jasno će biti uočeni novonastali problemi i načini za prevazilaženje istih, uz očekivanje da će oblast definisanja broja potrebnih eksternih uzoraka vode biti mnogo preciznije uređena novim Zakonom o kvalitetu vode za piće, koji je u pripremi. Na kraju i kao najvažnije, poručujemo našim korisnicima da je voda iz niškog vodovoda visokog kvaliteta i spada u red najboljih i najkvalitetnijih voda u širem regionu. To je jedina istina i to znaju svi koji žive i rade na ovim prostorima.

*JKP ''Naissus'' – Niš, sektor za odnose sa javnošću

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari