Kad nam dođe Luj Viton: Život na sendviču - mala cena za ono što sledi? 1EPA-EFE/SARAH MEYSSONNIER; Shutterstock/Tobias Arhelger

Predsednik Srbije najavio je dolazak jednog važnog gosta. Malo duže će mu trebati da pređe put od Francuske do Beograda, ali, ako je verovati predsedniku, čekanje se isplati.

Vučić kaže da će nam on, čim stigne u Beograd na vodi, rešiti sve probleme. Toliko je moćan i jak, da će kao magnet privlačiti turiste. A gde ima turizma, ima i para.

I tu nije kraj. Kad drugi vide kako ga je Srbija dobro ugostila, poželeće brže-bolje i sami da se ovde nastane, i da cvetaju zajedno sa našom zemljom.

O kome je ovde reč? U ulozi spasitelja datog proročanstva nalazi se ni manje ni više nego Luj Viton. Luksuzni modni brend, poznat po kariranim tašnicama braonkaste boje. Poznat i po plafonskim cenama koje mogu ispratiti samo najbogatiji slojevi društva.

Da bude jasnije ko se kod nas kandiduje za kupovinu u ovoj radnji, dovoljan je podatak da pola Srbije ima platu do 630 evra, dok, na primer, jedan privezak ovog brenda košta 730. To znači da će građani sa medijalnim zaradama morati da uštede jednu celu platu i još bar stotku od nove, ako žele da im zvecka Luj Viton privezak.

Ako se vratimo na „viši cilj“, a to je rešenje svih problema koje Luj Viton donosi Srbiji, očekivano je nadati se i da će pitanje kanalizacije na mestu boravišta isto biti prevaziđeno.

Kad nam dođe Luj Viton: Život na sendviču - mala cena za ono što sledi? 2
Kristina Bondžulić; Foto: Peđa Đerković

Takođe, da građani neće kalkulisati koliko im iznosi račun u prodavnici pre nego to odradi kasa. Da iz nedelje u nedelju neće imati stres od poskupljenja goriva. Na kraju krajeva, da će moći na miru da se kreću ulicama, bez pomisli da ih točak autobusa može pokositi.

Ipak, s obzirom na dosadašnje fokusne tačke predsednika, teško je odmaći se od strepnje da će Luj Viton otkloniti samo probleme stanovnika Beograda na vodi, da ne moraju dalje od svoje zgrade ako im zatreba nova odevna kombinacija.

Dok će obična „raja“, kao i do sada, šetati obalama Save i punim plućima udisati nesnosiv miris fekalija u svom tom glamuru.

Sa druge strane, ironično je da je ove godine pomenuti brend lansirao torbu za sendvič, po ceni od oko 3.000 evra. Baš kada nas je predsednik ubedio da smo na dobrom putu jer nam je obezbeđen jeftiniji parizer, povoljniji hleb i začini, da se ko ljudi možemo najesti.

Za one koji veruju u predsednikova predskazanja, dvogodišnji život na sendviču mala je cena za ono što sledi. Za sve ostale, Vučićeve izjave su još jedan pakostan kez pred licem realnosti koju nam kroji.

Stavovi autora u rubrici Dijalog ne odražavaju nužno uređivačku politiku Danasa.

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari