Ko šiša Beograđane, živela partijska država! 1Foto: V. Maričić

Kao neko ko često koristi GSP, i svakodnevno prati dnevnu štampu, čitajući vesti o nabavci novih autobusa i tramvaja za GSP Beograd, jedna stvar mi poprilično bode oči.

Ni u jednom tekstu se ni u jednom smislu, pa ni kao opcija, ne spominju dva proizvođača koje Beograđani jako dobro znaju – Solaris i CAF.

Veliki broj Solaris autobusa (kupljeno 200 komada) već 10 godina vozi Beograđane. To su vozila koje uprkos lošim beogradskim ulicama i poslovično slabom održavanju GSP-a i dalje izgledaju kao nova, utegnuta su i što je najvažnije, imaju apsolutno funkcionalne klima uređaje, jer dihtuju na svaki način.

CAF tramvaji su najnoviji i namoderniji na šinama Beograda, i jedini klimatizovani tramvaji. Takođe dokazano pouzdani. Sa ovim proizvođačima nema greške. Njihova vozila su prošla test od 10 godina, Beograđani su zadovoljni, postoji poznavanje i kakva takva infrastruktura u GSP-u za ove brendove. I gde je problem?

Pa problem je što ih je kao gradonačelnik kupio Dragan Đilas i Demokratska stranka.

Tada su ga kao (opozicija) napadali naprednjaci da kupuje Solarise pored Ikarbusa, i da će time uništiti Ikarbus zbog čega je Đilas naručio i 30 zglobnih Ikarbusa iste generacije kao i Solaris, ali se oni danas raspadaju i ni u jednom klime ne rade što govori o kvalitetu Ikarbusa i dobroj odluci kada je u pitanju Solaris.

Solaris postoji i dan danas, a gde je Ikarbus? Uništen od onih istih koji su ga „čuvali“, pa sada kupuju kineske i turske autobuse.

Prosto je neverovatno da su Solaris i CAF na nekoj zabranjenoj listi uprkos dobrom iskustvu Beograđana, samo sto ih je pre 10 godina kupila današnja opozicija.

Gde je interes građana koji koriste ove autobuse i tramvaje? Gde je struka (GSP) da kaže mišljenje bazirano na iskustvu u eksploataciji istih?

I sada će pored CAF Urbos 3 tramvaja da se kupuju preskupi turski tramvaji. Pored Solaris autobusa se kupuju BMC autobusi.

Gde je tu logika osim partijske države i korupcije u najavi? Kada su preuzeli grad, prvo što su uradili je da su prefarbali žute Solaris autobuse u crveno. Da ljude manje podsećaju na „žute“.

Ne treba da postoji mogućnost da se građani Beograda podsete da je prethodna vlast ikada išta dobro uradila, ni na koji način, i zato su i Solaris i CAF postali „zabranjeni“ proizvođači.

A možda i zato što su evropski brendovi, kao i Simens, pa su finansijske kontrole mnogo veće i mogućnost mita mnogo manja.

Ko šiša Beograđane, živela partijska država!

Autor je građanin Beograda

Stavovi autora u rubrici Dijalog ne odražavaju nužno uređivačku politiku Danasa.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari