Kolariću, Šapiću: Zašto se i kome žurilo da uvede novi sistem javnog prevoza? 1Ilustracija: Radenko Topalović/Danas; Foto: BETAPHOTO/AMIR HAMZAGIĆ/EV

Od pre dva dana je u Beogradu „iznenada“ počeo da se primenjuje novi sistem javnog prevoza i to oko dve nedelje pre zvaničnog isteka ugovora sa turskom kompanijom Kentkart, koja je do sada sprovodila sistem naplate i kontrole.

Zašto se Gradu Beogradu odjednom toliko žuri da završi priču sa Kentkartom, čak i po cenu plaćanja penala, a možda i velike odštete toj kompaniji, nije poznato.

Ono što jeste poznato je da Grad Beograd u poslednjih godinu dana gotovo uopšte nije pružao podršku ovoj kompaniji u sprovođenju kontrole naplate karata, pod izgovorom nemanja kapaciteta.

Kontrolori su praktično ostali bez podrške komunalne milicije, pa je samim tim njihov posao da „nateraju“ građane da plate karte postao mnogo teži, s obzirom da su njihova ovlašćenja u tim situacijama ograničena.

Kada se sve to uzme u obzir, postavlja se pitanje odakle sada kapacitet za sprovođenje kontrole, koju će sada sprovoditi „beli“, isti oni koji su zamenili tu komunalnu miliciju, a takođe gde će Grad Beograd pronaći otpravnike koji bi trebalo ručno da zapisuju broj vožnji vozača, što nas vraća u sistem koji je važio pre dolaska Kentkarta.

Tu ponovo dolazimo do pitanja zašto se i kome žurilo da uvede novi sistem, koji još uvek nije dobro sagledan, analiziran i pre svega, nije u potpunosti spreman jer još uvek fali veliki broj opreme i rešenja za mnoge probleme.

Kolariću, Šapiću: Zašto se i kome žurilo da uvede novi sistem javnog prevoza? 2
Foto: Radenko Topalović/Danas

Takođe, posledica raskidanja ugovora i izbacivanja iz posla Kentkarta je što „na ulicu“ izbacuju i 340 radnika tog sistema. Tim radnicima, kako je Šapić rekao, biće ponuđeni poslovi u novom sistemu, ali je pitanje koliko njih će ispuniti potrebne kvalifikacije i kakve pozicije će im biti ponuđene, jer to nije precizirano. Pa je i sudbina ovih radnika ostala upitna.

Na to pitanje, kao i na mnoga druga pitanja vezana za novi sistem, gradonačelnik nije imao tačan odgovor ili je vešto iskoristio zamenu teza kako bi pitanje pretvorio u kontrapitanje.

U ovom skupu nelogičnosti i „ratu“ između Grada Beograda i Kentkarta, oni koji trpe najveću štetu jesu građani koji svakodnevno koriste javni prevoz, a nemaju mnoge bitne informacije.

Deluje da je neko namerno, svojim „nedelovanjem“, sabotirao prethodni sistem u pokušaju da ga prikaže kao nesposobnog za sprovođenje sistema naplate, a sve u cilju toga da se progura novi sistem. Jedno je sigurno, nečiji džepovi će svakako biti puniji, a Beograđani će se i dalje voziti razdrndanim busevima.

Stavovi autora u rubrici Dijalog ne odražavaju nužno uređivačku politiku Danasa.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari