Direktor drame u Srpskom narodnom pozorištu u periodu kada je Drama zabeležila značajne uspehe predstavama „Brod za lutke“ (najbolja predstava na ovogodišnjem Sterijinom pozorju), „Nahod Simeon“ i druge, kada je ansambl učestvovao na brojnim domaćim i međunarodnim festivalima i kada je realizovano nekoliko složenih i veoma ambicioznih međunarodnih koprodukcija među kojima je i Troil i Kresida sa partnerskim teatrima iz Švajcarske, a ove godine realizovan projekat Evropske teatarske konvencije „Orijent ekspres“ u kome su učestvovali teatri iz Turske, Rumunije, Hrvatske, Slovenije, Nemačke i SNP, kao jedini predstavnik iz Srbije, pozorišni kritičar Aleksandar Milosavljević (1958, Beograd) imenovan je za novog upravnika ovog nacionalnog teatra koji se priprema da sledeće sezone obeleži i 150-godišnjicu postojanja.


Aleksandar Milosavljević je u Srpsko narodno pozorište došao upravo 2003. godine, na poziv tada postavljenog upravnika SNP-a dr Milivoja Mlađenovića koji je prošle sedmice dao neopozivu ostavku na mesto upravnika i na čije mesto je Milosavljevića izabralo Izvršno veće Vojvodine samo dan pre nego što će se u pozorištu desiti prva dramska premijera u ovoj sezoni „Nasrtaji na njen život“ Martina Krimpa.

Milosavljević je diplomirani menadžer u medijima (Fakultet za menadžment u Novom Sadu), apsolvirao je na katedri za Teoriju književnosti sa naukom književnosti na Filološkom fakultetu u Beogradu, a studirao je i na katedri za psihologiju Filozofskog fakulteta u Beogradu. Bio je selektor Sterijinog pozorja, Jugoslovenskog pozorišnog festivala u Užicu, pozorišnog programa Belefa, Dana komedije u Jagodini, Joakimfesta, Festića. Prvi je selektor Festivala mediteranskog pozorišta „Purgatorije“ u Tivtu. Sedam godina je bio glavni i odgovorni urednik „Ludusa“, a jedan je i od osnivača ovih pozorišnih novina. Član je redakcije časopisa „Scena“ i „Povelja“. Bio je i glavni urednik časopisa za teatrologiju „Teatron“.

Dobitnik je Sterijine nagrade za pozorišnu kritiku i nagrade časopisa „Venac“ za esej. Predsednik je Udruženja pozorišnih kritičara i teatrologa Srbije.

Ima ćerku i sina, a njegova istinska ljubav prema pozorištu desila se kada je kao veoma mlad, nakon što je do tada samo sa roditeljima išao u pozorište i gledao klasične predstave kao što je „Gospođa ministarka“, prvi put otišao sam u pozorište. Tada je, šokiran, izašao sa predstave „Ajnštajn na plaži“, šetao beogradskim ulicama vraćajući se kući, a onda se ipak okrenuo i vratio u pozorište da odgleda predstavu do kraja. Od tog trenutka za njega je pozorište samo ono pozorište koje publiku zna da iznenadi i ono u kojoj publika biva „uvučena“ u pozorište.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari