Kada je 1998. godine uzviknuo „Ja sam kralj sveta“, primajući svog prvog i zasluženog Oskara za režiju filma „Titanik“ aludirajući pri tom na čuvenu scenu sa palube iz tog filma, Džejms Kameron je zapravo zaista tako i mislio.

Kao afirmisani i dokazani reditelj superspektakl ostvarenja, koja su bila po mnogočemu inventivna u svetu filma a prvenstveno zbog upotrebe modernih tehnologija u klasičnom filmskom jeziku kome je ipak ostao dosledan, Kameron se pozicionirao i kao zaista nedostižni filmadžija, čije sume sa bioskopskih blagajni ostaju samo san za veliku većinu njegovih kolega. I sada, kada je njegovo poslednje ostvarenje „Avatar“ zaradilo milijardu dolara i dostiglo novi rekord u bioskopskoj distribuciji, čime je pretekao i sebe samog i fenomenalan komercijalni uspeh „Titanika“, Džejms Kameron se pozicionirao tako visoko da je njegov tron gotovo neosvojiv.

Rođen je u Kanadi u državi Ontario, 16. avgusta 1954. godine. U Ameriku se seli već 1971. gde završava fiziku na Kalifornijskom državnom univerzitetu, ali već po diplomiranju počinje da aktivno piše scenarija za filmove. Uskoro shvata da ga filmska umetnosti i više nego intrigira, i počinje da radi kod čuvenog Rodžera Kormana kao scenograf i tvorac maketa za njegov film „Bitka iznad zvezda“ 1980. godine. Toliko opčinjen svetom filma, Kameron već iduće godine realizuje svoj prvi film, danas čuveni nastavak pirana, koji je ostao u sećanju po mnogim sposobnostima ovih riba, uključujući i njihovo letenje.

Ono što će obeležiti karijeru Džejmsa Kamerona svakako je upotreba vrlo osobenog „ženskog pisma“ u njegovim filmovima. Jer i Linda Hamilton u „Terminatoru“ (1984) i njegovom nastavku (1991) i Sigurni Viver u „Osmom putniku 2“ (1986) i Meri Elizabet Mastrantonio u „Ambisu“ (1989) i Džejmi Li Kertis u „Istinitim lažima“ (1994) i Kejt Vinslet u „Titaniku“ (1997), pa konačno i sublimacija svih ovih žena u nekoliko likova u aktuelnom „Avataru“, zauzimaju jednako visoko mesto koliko i tehnologije koje su se razvijale baš sa razvojem njegovog filmskog ukusa. Kamerona je tako i pratio glas da svaki brak okončava razvodom po uspehu svakog od pomenutih filmova. Njegova aktuelna „kraljica“ Suzi Ejmis, najduže se zadržala na njegovom „tronu“, čak od 2000. godine naovamo i sa njom ima tri deteta. Možda baš zato što je napravio i najveću pauzu u svojoj tako nedostižnoj karijeri.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari