Legendarni vozač Formule 1 Niki Lauda boravio je u Beogradu pošto će njegova aviokompanija Niki od 1. februara sledeće godine prevoziti putnike na relaciji Beograd – Beč po ceni od 29 evra u jednom smeru. Ova niskotarifna kompanija posluje od 2003. godine, a Lauda je „na nebu“ još od 1978. godine kada je osnovao aviokompaniju Lauda air, kojoj se potpuno posvetio posle drugog penzionisanja iz najbržeg svetskog cirkusa 1985. godine.


Lauda je debitovao u Formuli 1 1971. godine, a tokom 14 sezona pobedio je u 25 trka. Iako je po broju titula (1975, 1977, 1984) odmah iza Mihaela Šumahera, Huana Manuela Fanđa i Alena Prosta, američka sportska televizija ESPN ga je proglasila tek 22. vozačem svih vremena. Poznat je i po nadimku „Pacov“ ili „Super pacov“ koji je dobio po isturenim prednjim zubima. Ništa manje ljudi prepoznaje ga po crvenom kačketu koji nosi od 1976. godine kako bi sakrio opekotine zadobijene u nesreći na stazi u Nirburgringu. U razgovoru za nemački Cajt ove godine istakao je da mu trenutno sponzori plaćaju 1,2 miliona godišnje kako bi nosio njihovo ime na kačketu.

Pored uspešne karijere sportiste, Lauda je napisao i četiri knjige. Ženio se dva puta. Sa prvom ženom Marlen Knaus bio je u braku 15 godina i sa njom ima dva sina. Matijas (28) je takođe vozač, a Lukas (30) je njegov menadžer. Iako je govorio da se nikada neće ponovo oženiti, veliki šampion nije mogao da odoli trideset godina mlađoj Birgit Vencinger, sa kojom je prošle godine stao pred oltar. Bivša stjuardesa, koja mu je prošle godine donirala bubreg i tako mu spasila život, rodila mu je 6. septembra ove godine blizance Maksa i Miu. Lauda ima i sina Kristofa (1982), koga nije priznao.

S obzirom na to da je veliki zaljubljenik u muziku, čest je posetilac koncerata, pa je tako juna ove godine na stadionu Ernst Hapel u Beču uživao u nastupu Brusa Springstina.

Andreas Nikolaus Lauda je rođen 22. februara 1949. godine u Beču u porodici Huana Lauda Krespa koji je iz španske Galicije došao u Austriju. Iako je odrastao u bogatoj porodici, nije imao podršku na početku karijere pa je morao sporednim putevima da se probija do svetske scene. Od kada je, posle nekoliko loših početnih sezona, njegov talenat prepoznao Enco Ferari, počeo je da ispisuje nove stranice u istoriji najbržeg cirkusa na svetu.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari