Mladi samo tipkaju 1Foto: FreeImages_Clerpki

Društvo za informatiku Srbije je u proteklih par godina, više puta, razmatralo stanje u nastavi iz predmeta informatika i konstatovalo da je ono nezadovoljavajuće u odnosu na savremene potrebe. Uputili smo predlog Ministarstvu prosvete, nauke i tehnološkog razvoja da se analizira stanje u nastavi i preduzmu mere.

Po našem mišljenju, osnovni nedostaci su: neadekvatni i zastareli nastavni sadržaji iz informatike i tretiranje informatike u osnovnoj školi kao izborni predmet.

Živimo u vremenu masovnih primena informacionih i komunikacionih tehnologija i svi moraju da imaju odgovarajuća znanja, da bi mogli da koriste tekovine informacionog društva i informacione i komunikacione tehnologije koriste u svom radu i ličnom životu. Nedozvoljivo je stvaranje generacija koje će biti inferiorne u odnosu na tekovine savremene civilizacije.

Uočili smo da nivo znanja iz oblasti informatike koje učenici dobijaju u osnovnoj i srednjoj školi daleko zaostaje za sadašnjim potrebama, a zaostajanje će biti još očiglednije u vremenu kada oni po završetku školovanja treba da se zaposle.

Našu procenu su potvrdili i rezultati nedavne ankete koju je sproveo Institut za psihologiju i koji pokazuju da anketirani učenici imaju „nisku digitalnu kompetenciju“. Zamislite koliko će ta inferiornost da poraste do vremena kada oni treba da se zaposle.

Mladi danas obilato koriste razne informacione uređaje i to pretežno u zabavi, i to izaziva iluziju da su oni digitalno pismeni i kompetentni. Oni tipkanjem samo aktiviraju aplikacije koje je neko drugi razvio. Mlade treba osposobiti da razvijaju i kreativno koriste informacione i komunikacione tehnologije. Zato, treba razvijati njihova znanja i sposobnosti da algoritamski razmišljaju i da budu sposobni da primenom informacionih tehnologija učestvuju u razvoju raznih aplikacija, rešavanju poslovnih zadataka i zadovoljavanju ličnih interesovanja

Društvo za informatiku Srbije se zalaže za reformu nastavnih sadržaja iz informatike i uvođenje adekvatne nastave iz informatike u sve razrede osnovne i srednje škole. Zato podržavamo inicijativi Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja i rad Radne grupe na inoviranju nastavnih programa. Zalagaćemo se i insistirati da se reorganizovana nastava iz informatike što pre uvede u sve razrede osnovne i srednje škole.

Treba imati u vidu da se mnogo kasni sa inoviranjem nastave iz informatike!

Nikola Marković, predsednik Društva za informatiku Srbije

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari