Most koji tandrče kulovima iz kula

Kidisanje beogradskih vlasti na simbole glavnog grada ne prestaje

Ostavite komentar


  1. >>Stari Savski most – Nemački most – kako su ga zvali posle rata, dug je >>430 metara i širok 40 metara takođe je rušen i to 1941. kako bi se sprečio >>prelazak nemačkoj vojsci. Nemci su ga za vreme okupacije podigli 1942. >>godine i to koristeći već pripremljenu čeličnu konstrukciju za most na >>Tisi. S obzirom da je Tisa uzana ravničarska reka to je i čelični luk sa
    >>zategama nesrazmeran širokom koritu Save.

    Stari savski most nije ni postojao 1941. godine, izgradili su ga Nemci 1943. 1941. je srušen Most kralja Aleksandra koji se nalazio na mesti današnjeg „Brankovog“ mosta.

  2. Poštovani gospodine Bakiću, svaka Vam je na mestu. Najveći zločin nad železnicom, u celokupnoj njenoj istoriji, na prostorima Stradije, učinila je aktuelna vlast. Ona je postavila Simonović na čelo železnice, čoveka romske nacionalnosti, koji je prodao sve šine u staro gvožđe. Inače, u to vreme su inženjeri saobraćajne struke ćutali i bez reči gledali uništenje železnice u centru grada (najverovatnije su čuvali fotelje).

    1. Srbi inženjeri i ostali mudro se drže stare srbne izreke „ćutanje je zlato“.
      U francuskom kulturnom centru, pre neki mesec, beše predstavljanje knjige „Smrtonosno ćutanje“. Bilo je i posetilaca….

  3. Ne zna se gde su zeleznicki pragovi? Ti pragovi se u SLO prodaju po 10 za losije, do 50EU za na novo impregnirane komad. Prosek negde oko 20EU za solidne. Prodaju jih ili privat lica ili Zeleznice Slovenije na veliko, naravno.Kod njih se plati oko pola cene gore navedene. Tako da ako se ne zna gde su ti pragovi, hiljade i hiljade njih, to su onda tz. „srbska posla“.

  4. Lep i tačan osvrt arhitekte Dragoljuba Bakića na vandalizam skorojevićko-ruralne vlasti u Beogradu.
    Želim da ukažem na jednu grešku u tekstu- kako je naisano, „Stari švapski most“- tako su ga zvali i moj deda i otac, nije -citat- „takođe bio rušen 1941.g.“ Verovatno ga je g. Bakić pomešao sa mostom „Kralja Aleksandra Ujedinitelja“ koji je ondašnja jugosl. armija Kraljevine Jugoslavije zaista srušila 1941. g. iz istog razloga kao i Železnički most. „Švapski mosti“ 1941. nije mogao biti srušen jer su ga Nemci sagradili tek 1942. jer nedaleko od srušenog mosta Kralja Aleksandra postavljeni pontonski most nije mogao da zadovolji potrebe za brzi prelaz preko Save motorizovanih kolona vozila Vermahta. Taj „svoj“ mosti Nemci su u povlačenju iz BG pred nadirom Crvene armije i nešto partizanckih jedinica hteli da sruše, rušenje je omeo učitelj Zarić koji je -za ovo ima dve verzije- pokazao kablove za palenje eksploziva Rusima koji su ih presekli. Tako je most sačuvan i služi i danas. Po drugoj (filmskoj priči u seriji Otpisani) , učitelj Zarić je sam presekao kablove i sačuvao most.
    U svakom slučaju, g. Bakić je u pravu, most, bez obzira ko ga je pravio, treba i pored svih rušilačkih nagona vrhuške sačuvati. Ne treba ga rušiti da bi neko na demontaži, rušenju stubova i kasnijem na ko zna kom mestu podizanja istog mosta za velike pare, punio svoje dđepove!
    Gospodin Bekić bi kao stručnjak trebalo da se „dohvati“ i teme najružnijih građevina koje su izgrđene u poslednjih 40 g. u BG, -Beograda na vodi! O pljački u koju je najverovatnije umešan i vrh države Srbije i o svemu kako je oteto zemljiše i čitava, delimično muzejska infrastruktura Srpskih železnica koja je već uništena, odgovor bi trebalo, odmah posle promene vlasti na izborima sproleća 2020.g. , trebalo da da redovan sud osudivši aktere i korisnike pljačke na dugogosišnju robiju i oduzimanje imovine nastale pljačkom srpskog naroda.

  5. Ako izuzmemo političko prepucavanje i pogledamo konkretne činjenice koje je izneo arhitekta Bakić, videće se da ni jedna nije istinita. Niti je Stari savskoi most dugačak 430 m, niti je širok 40, niti je planirano da se on proširi sa po dve trake sa strane, a iz čega svakako ne može da se donese zaključak da su mu konstrukcija i hrastovi šipovi dobri…. Pogrešan je i zaključak tj predlog sanacije, „preslaganje čeličnih ploča“ („metod Mali Đokica“), a kakva je asfaltna podloga urađena 2007.g., vidi se iz činjenice da je most do sada barem 10 puta ponovo asfaltiran, a i dalje je pun rupa…Sve ovo i nije čudno, ako se zna da arhitekte nikakve veze sa mostovima nemaju (niti imaju odgovarajuću školsku spremu, niti imaju iskustva….), pa bi se cenjenom ARHITEKTI Bakiću moglo poručiti: „MIČITE RUKE SA OVOG MOSTA, BRE!“, komentarišite i kritikujte ono što vam je struka, ovako ispadate smešni.

    1. I ja se pitam zašto se Bakić u sve meša i sve kritikuje. On je bio dobar arhitekta i mislim da svi, pa i on, treba da se drže stvari koje poznaju.

Ostavite komentar


Lični stavovi

Naslovna strana

Naslovna strana za 23. i 24. novembar 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Marko Vidojković, pisac

Danas su jedine normalne dnevne novine u zemlji. Kad bih čitao nešto drugo potpuno bih poludeo.